BasBQ
Beef en Steak

Easter Pork rib roast

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo BBQvrienden

Op aanraden van mijn vleesjuwelier een heerlijk stuk varken l&s gegaard op de Q.

Gisteren al in de marinade gezet van peper, zout, knoflook en verse rozemarijn. In de vijzel met olijfolie tot een smeersel gemaakt.

Het vetrandje ingekruisd en vol gesmeerd, daarna voor 24 uur in vacu?m in de koelkast

Vandaag, 2de Paasdag, bij een temperatuur van 130?C indirect gegaard tot een kern van 55?C

Uiteraard laten rusten in alufolie, daarna geserveerd met een pittige paddenstoelenmix en wedges met rozemarijn.

We hebben genoten!

pork rib roast01.jpg


pork rib roast02.jpg


pork rib roast03.jpg


pork rib roast04.jpg


pork rib roast05.jpg


pork rib roast06.jpg


pork rib roast07.jpg


pork rib roast08.jpg


pork rib roast09.jpg


pork rib roast10.jpg


pork rib roast11.jpg


pork rib roast12.jpg


pork rib roast13.jpg


pork rib roast14.jpg


pork rib roast15.jpg


pork rib roast16.jpg



Echt een aanrader, super stoer vlees en echt heel lekker.

Gloeiende groet

Camiel de barbecueman
 
O ja hoor! Ook dat ziet er weer geweldig uit!
 
Heel mooi stukje vlees, en mooie foto's ook Camiel !
 
Het ziet er niet alleen super stoer uit, maar ook nog eens superlekker en super mals.
 
Wil ik ook op mijn bord
 
Ziet er geniaal uit Camiel.
 
Plaatje hoor!
 
Ziet fantastisch uit!
 
Prachtig stuk vlees! Water loopt me in de mond!
 
Ziet er weer lekker uit!
 
Dat ziet er heerlijk uit, hoelang heeft dit op de Q gelegen, en welk gewicht had het?
O, en zie ik dat goed, snij jij het vlees op een van de foto's al een beetje los van het bot? Waarom is dat?
Vragen, vragen.....
 
Dominique zei:
Dat ziet er heerlijk uit, hoelang heeft dit op de Q gelegen, en welk gewicht had het?
O, en zie ik dat goed, snij jij het vlees op een van de foto's al een beetje los van het bot? Waarom is dat?
Vragen, vragen.....

Was een stuk van ongeveer 2Kg (inclusief bot) en heeft een uurtje of 3 op de Q gelegen.

Heb het bot niet los gesneden, wel het vet bovenop ingekerfd. Als je het vlees aan de uitstekende botten op pakt komt er automatisch een beetje ruimte tussen bot en vlees.

Echt een aanrader, super stoer lekker mals. Omdat ik via mijn slager de historie ken van dit vlees durfde ik zonder problemen de kern van 55?C aan te houden. Door de alufolie nog gestegen naar 57?C. Daardoor lekker sappig gebleven.

 
Camiel zei:
Dominique zei:
Dat ziet er heerlijk uit, hoelang heeft dit op de Q gelegen, en welk gewicht had het?
O, en zie ik dat goed, snij jij het vlees op een van de foto's al een beetje los van het bot? Waarom is dat?
Vragen, vragen.....

Was een stuk van ongeveer 2Kg (inclusief bot) en heeft een uurtje of 3 op de Q gelegen.

Heb het bot niet los gesneden, wel het vet bovenop ingekerfd. Als je het vlees aan de uitstekende botten op pakt komt er automatisch een beetje ruimte tussen bot en vlees.

Echt een aanrader, super stoer lekker mals. Omdat ik via mijn slager de historie ken van dit vlees durfde ik zonder problemen de kern van 55?C aan te houden. Door de alufolie nog gestegen naar 57?C. Daardoor lekker sappig gebleven.

Duidelijk! Dan was dat wat ik zag, dat het een beetje ruimte gaf tussen vlees en bot. Nogmaals, het ziet er HEERLIJK uit, dank voor je antwoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan