BasBQ
Beef en Steak

Dutch oven + skillet

Ik zou voor een goede skillet gaan. Bij deze heb je wrsch altijd 2 handen nodig om hem van het vuur te halen. Je mist het handvat snel denk ik..
Ik heb een goedkope skillet, die erg slecht in balans is (korte steel). En ik heb flink kracht nodig om hem van het vuur te tillen en in evenwicht te houden.. kan me voorstellen dat dat beter gaat bij een skillet met een wat langer handvat..

Daarnaast is de braadpan ‘minder waard’ als je het deksel al in gebruik hebt als skillet..

Just my two cents


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou ook voor een losse skillet gaan. Steel is gewoon erg makkelijk. Sowieso zou ik ook voor een Dutch oven kijken, maar gietijzer werkt verslavend daar kom je wel achter als je er mee gaat koken ;-)
 
Dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok ;).

Mooie set, bij de meeste past er toch maar 1 van de twee op de bbq dus dan is het mooi dat je deze set voor twee zaken kan gebruiken.

Wel duur om hier naar toe te krijgen, zou dus op zoek gaan naar een ‘Europees’ alternatief.

Btw dit is een vraag, die hoeren thuis in de Rookkamer, ik verplaats hem even.
 
Met Frits eens. Kijk eerst wat je nodig hebt en naar de diameter van de Q. Op een W57 passen prima een DO en een skillet van 10".
Daarnaast, voor deze prijs met shipping costs, kun je op Amazon ook "europees" ijzerwerk.
Advies, kijk ook eens bij Dutch Windmill.
 
Vorig jaar of was het nog eerder? Was er zo'n houten kist met skilled, do sauspan etc i, de aanbieding op verschillende plaatsen. Was ergens rond 70 euro. Zou zoiets zoeken. Ik zal eens kijken of ik nog ergens daar iets over terug kan vinden.
 
Al gevonden.


Alleen nu 100 euro duurder. Maar wellicht komen er nog aanbiedingen.
 
Al gevonden.


Alleen nu 100 euro duurder. Maar wellicht komen er nog aanbiedingen.

Zo een heb ik dus ;)
De skillet heeft een redelijk korte steel.
De DO is prima en werkt goed icm dat onderzettertje. Ik had hem voor 69,- meen ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gisteren een YouTube filmpje van NasQ Bbq gezien over Ikea musthave spulletjes.

Tot mijn verbazing hebben ze bij die Zweedse toko ook gietijzeren pannen voor een leuke prijs. Wellicht het overwegen waard?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo dan, dat is een mooie set in die kist, enig idee waar zulke aanbiedingen voorbij moment?...zal wel ergens in de herfst zijn :-(
 
Google even op “el fuego dutch oven set gietijzer 7-delig” dan vind je al snel zo’n set voor 69,-

Of iets breder zoeken op “dutch oven set 7 delig”

Let wel; alle waren naar z’n geld de afwerking kan wat grof zijn..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die set ook gekocht voor rond de 70 euro. De afwerking is best aardig. De skilled heeft een korte steel maar da's handig. Past in de q. Alleen die kist valt al zowat uit elkaar als je er naar kijkt. Die heb ik gelijk goed verstevigd. De bakplaat past mooi op de wga of indoor op gasfornuis.
 
Ik heb zelf een gietijzeren pan van de Action, werkt ook heel goed. En dan kwam de IKEA tip voorbij:


Die sets komen regelmatig bij de Lidl of groothandels voorbij, maar momenteel is er niet veel te vinden
 
Ik heb hem helaas nog niet gevonden...:-(

Wellicht heb je hier wat aan.


 
Ik lees grote voorkeur voor de enkele skillet.
Toch een tegengeluid.

Ik ben een enthousiast desem-bakker. Ik heb in mijn koelkast een leverde gistcultuur (zuurdesem) en ik bak in broodpannen perfect frans desembrood. Echt heerlijk!
Reden om dat brood in een braadpan te bakken is dat je het vocht opsluit in de pan. Dit zorgt voor langzamer harden van de korst waardoor je een luchtigere structuur in je brood krijgt.
De set die jij op de foto laat zien lost het grootste bakprobleem op; je hoeft kwetsbaar deeg niet met je blote handen in een kokend heten braadpan te laten zakken. Je schuift hem gewoon in de skillet en zet de pan er bovenop.

Ik zet deze op mijn wishlist!
 
Terug
Bovenaan Onderaan