BasBQ
Beef en Steak

Dutch oven: fire, food & friends - Oliver Sievers

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Ik heb gisteren bij bol.com dit boek besteld. Als ik het goed zie is dit een vertaling uit het Duits, hier is ie dit jaar (deze maand?) uitgekomen.
Het is een mooi opgemaakt boek met ongeveer 55 recepten. Het is een relatief dun boek (127 pagina’s), maar kost slechts 10 euro. Omdat ik bol.com select heb, heb ik geen verzendkosten hoeven betalen. Wellicht hebben ze hem ook in de boekhandel liggen. Het boek heeft een harde kaft. De beschrijving online is summier en ik twijfelde vanwege de kaft of het wel een nederlandstalig boek was. Maar dat is gelukkig inderdaad het geval.
Ik heb nog geen recepten uit het boek gemaakt, maar mijn eerste indruk is dat het een prima boek is.
E8F7C52B-D9DE-4B67-9373-F44E1528B9AE.jpeg

2E6EC5AE-4EA6-4E3B-B412-DD6CAB0FEAE0.jpeg

301269E3-C4B9-4E4D-823C-96949DD03139.jpeg

Bekijk bijlage 40916
8BECF383-5DA9-4972-91C3-3651801BF797.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Leuk boek voor een aardig prijsje zo, en aan de titels van de recepten te zien lekkere gerechten.
 
Dat is wel eentje om eens naar te kijken, dank voor de tip.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, ik lees vaak dat je er een aantal briketten eronder moet doen.
Maar als je de DO op het rooster van de kamado zet, maakt dan verschil? Iemand daar ervaring mee??
 
Dat is wel eentje om eens naar te kijken, dank voor de tip.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, ik lees vaak dat je er een aantal briketten eronder moet doen.
Maar als je de DO op het rooster van de kamado zet, maakt dan verschil? Iemand daar ervaring mee??

Ja, dat maakt nogal een verschil.

Door er een bepaalde hoeveelheid briketten boven en onderop te leggen creëer je een oven. (Dutch oven 😉)

Door hem in je bbq te zetten gebruik je hem meer als pan.

Door het gietijzer zal de hitte zo veel mooier verdeeld worden.

Als je hem als Dutch oven gaat gebruiken komt het behoorlijk precies hoeveel briketten je er op en onder legt. Er zwerft hier op het forum wel ergens een schemaatje rond.
 
Thnx, die kende ik idd.
Toen ik de Weber nog had, gooide ik de ecobrasa’s op het rooster. voor de onderwarmte. Maar de Weber is eruit en nu moet ik het met de Masterbuilt moeten doen. volgens past m’n DO nl. niet op de WGA.
 
Bericht aan topic starter.
Wel opletten met de regels omtrent copyright.

Je maakt wel goede reclame voor het boek,
maar schend ook wel het copyright door een foto van een volledig recept te delen.

Wellicht geen probleem omdat je ook de bron vermeld.

Ik meld het vrijblijvend, doordat ikzelf in het verleden daar problemen mee heb gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan