BasBQ
Beef en Steak

Dun gesneden Champignons met gesmolten Mozzarella en tijm.

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
DSC_4276.JPG


Een heerlijk klein receptje naar een recept van Jamie Oliver, erg lekker op een stukje Chiabatta brood of als bijgerecht.

Bakje champignons (250 gr.) in zeer dunne plakjes gesneden, maar mag natuurlijk ook een andere paddenstoel zijn
1 bol mozzarella (125 gr.) in dunne plakken of gescheurd (of Scamorza)
Verse tijm van van 1 a 2 takjes (alleen de bladeren)
Zeezout (Fleur de Sel!) en zwarte peper uit de molen
Extra vierge olijfolie van goede kwaliteit.

Volgens het originele recept moeten de champignonplakjes in 1 laag in een ovenvaste schaal worden verdeeld.
Ik verdeel de champignons in een grote ingevette ovenvaste schaal in 2 a 3 lagen.
Strooi er de Kaas, de tijmblaadjes en peper en zout naar smaak over.
Besprenkel het geheel met olijfolie.
Zet de schaal indirect op een voorverwarmde BBQ van 180 gr.C voor ongeveer 20-30 min.
Als de kaas gesmolten is en goudbruin is hij klaar.

Als variatie strooi ik er ook nog wel eens geraspte mozzeralla of iets dergelijks als gratin er overheen
DSC_4273.JPG
DSC_4275.JPG
DSC_4279.JPG
 
Ja hoor!! deze lust ik ook!!! :p
 
Ja. Lust ik.
 
die ga ik ook maken, lijkt me lekker
 
owww; dat ziet er heerlijk uit....; dank je wel
 
Daar maak ik ze bij ons thuis erg blij mee, bedankt voor het delen.
 
ik kan je zeggen dat het erg lekker is, wij hadden het gisteren ook vooraf met een stukje stokbrood  ;)
 
Een heerlijk gerecht. Gisteren gemaakt.
Ik had wat minder champignons gebruikt (1 laag). Maar dat pakte niet goed uit. Tijdens het garen krimpen deze teveel. Volgende keer dus minimaal 2 lagen gebruiken (wat de TS dus eigenlijk al zegt....)

In eerste instantie dacht ik dat het gerecht een beetje flauw zou zijn door de champignons en de Mozzarella.
Maar dit viel achteraf reuze mee.
Wel had ik als laatste nog even wat geraspte Parmezaanse kaas erover heen gestrooit en laten smelten.
 
Dank je wel! Wat een leuk en lekker gerechtje.
maar eens maken als ik gasten heb. Mijn mannetje blieft geen champignonnetjes :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan