BasBQ
Beef en Steak

Dry January: Limoncello

Dit is wel het alcoholpercentage waar ik op mik. Als ik Google op alcohol meter kom ik alleen op sites waar ze die dingen verkopen waar je na het nuttigen van een alcoholische versnapering op moet blazen om te kijken of je nog mag rijden.
Dank je wel voor je berekening on je antwoord!!

kijk eens bij brouwland, daar verkopen ze dompelaars.
deze bijvoorbeeld

Het probleem daarmee is dat je enkel pure alcohol kan meten, dus je hebt bijvoorbeeld 96°C, je doet er water bij, dat kan je meten.
Vanaf dat je er suiker bij doet gaat je meting foutief zijn aangezien de meting zich baseert op het soortelijk gewicht.
Suiker past je soortelijk gewicht ook aan.

Enige manier is om het te berekenen.
Hierbij moet je opletten dat je volumetrisch werkt want het is % volume.
 
kijk eens bij brouwland, daar verkopen ze dompelaars.
deze bijvoorbeeld

Het probleem daarmee is dat je enkel pure alcohol kan meten, dus je hebt bijvoorbeeld 96°C, je doet er water bij, dat kan je meten.
Vanaf dat je er suiker bij doet gaat je meting foutief zijn aangezien de meting zich baseert op het soortelijk gewicht.
Suiker past je soortelijk gewicht ook aan.

Enige manier is om het te berekenen.
Hierbij moet je opletten dat je volumetrisch werkt want het is % volume.

Wat een handige site!

Ik hou wel de verhoudingen aan en gebruik je handige rekenmethode wel voor een bepaling van het alcoholpercentage, die meters zijn voornamelijk gebaseerd op de meting van je alcohol voordat je deze aangelengd hebt met suikerwater. (wel netjes dat ze dit erbij vermelden! )
via jouw berekening kun je het alcohol percentage ook vrij nauwkeurig berekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan