BasBQ
Beef en Steak

Dry and wet rubs

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.124
Mss ben ik wat lui van aard, mss heb ik ook niet alles zomaar in huis. Dus daarom dat ik het liefste gebruik maak van gekochte dry en wet rubs.

Ik vind overal maar wat beperkt aanbod. Kunnen jullie me zeggen waar ik het beste online kijk voor bv uitgebreide paketten? Zowel dry als wet nodig. En leverbaar in BE, alhoewel NL geen groot probleem is, behalve dat ik maar 3 x per jaar ik NL bij mijn moeder geraak :).

Thanx.
 
Site kende ik nog niet echt. Veel aanbod zo te zien.

Vermits dry rub makkelijker te bewaren is ipv wet die in de koelkast moet, is het idd interessant om wat olie bij een dry te doen en mee af te lakken. Had ik zelf nog niet bij stil gestaan.

Thanx.
 
Vuurenrook.nl heeft ook een ontzettend uitgebreid aanbod aan rubs (en sauzen).

Vuur en rook ken ik. Zal er mij van de week eens aan zetten en wat bestellingen doen. Ook zien voor wat chunks vermits ik enkel oak en apple heb liggen.
 
Rub is ook heel makkelijk zelf te maken. En als ik de prijzen zie van de rubs dan zou ik je dat ook adviseren. Laatst Magic dust gemaakt en die beviel me best wel goed
 
Ben nogal lui van aard :p Maar wss komt het er wel van.
Hier herken ik mezelf ook in, maar een batch rub maken kost echt 5 minuten tijd om alles af te wegen en bij elkaar te gooien. Zo kan je zelf toevoegen wat je lekker vindt en online staan recepten genoeg!
 
Hier herken ik mezelf ook in, maar een batch rub maken kost echt 5 minuten tijd om alles af te wegen en bij elkaar te gooien. Zo kan je zelf toevoegen wat je lekker vindt en online staan recepten genoeg!
Helemaal mee eens!

50 gram bruine basterdsuiker
50 gram kristal suiker
10 gram paprika poeder
5 gram knoflook poeder
3 gram uien poeder
3 gram gember poeder
3 gram mosterd poeder
2 gram rozemarijn poeder (fijzel)
1 gram kaneel poeder
 
Helemaal mee eens!

50 gram bruine basterdsuiker
50 gram kristal suiker
10 gram paprika poeder
5 gram knoflook poeder
3 gram uien poeder
3 gram gember poeder
3 gram mosterd poeder
2 gram rozemarijn poeder (fijzel)
1 gram kaneel poeder

20200722_171958.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan