BasBQ
Beef en Steak

Dry aged Picanha, hoe het lekkerste te bereiden

DennisEhv

Sprokkelaar
Berichten
30
Beste mensen,

Ik heb een 1400 gram dry aged Picanha gekregen van mij werkgever. Nu mijn vraag, wat zouden jullie ermee doen? Ik zelf dacht aan hooguit zout en peper en de vetkap, maar wie weet hebben jullie betere ideeën 😁

IMG-20230222-WA0001.jpeg
 
Normaal begrijp ik de mensen nooit die iets kopen en dat online gooien met de vraag of iemand een recept weet.. 😂
Maar vooruit, gekregen van je werkgever... En waar werk jij 😜😜?

Ik zou idd alleen peper en zout gebruiken. De vetkap licht trimmen, het harde vet wegsnijden en ongeveer een halve cm overhouden.
Daarna de keuze, vetkap kruislings insnijden en in zijn geheel. Of in dikke stukken aan het spit. Verse chimichurri en dikke frieten er bij. 😋

Sterkte met je keuze😎
 
Ja, in een fietswinkel werk ik haha. De werkgever moet je toch te vrede houden 😅.

Een klant van ons zag dat vlees en zou het zelf het vlees in zijn geheel in een bak van kruiden dompelen. En dat is iets wat ik eeuwig zonde vind, je hebt een prachtig stuk vlees wat van zichzelf al een mooie smaak heeft en dan laat je het naar kruiden smaken 😅
 
Ja, in een fietswinkel werk ik haha. De werkgever moet je toch te vrede houden 😅.

Een klant van ons zag dat vlees en zou het zelf het vlees in zijn geheel in een bak van kruiden dompelen. En dat is iets wat ik eeuwig zonde vind, je hebt een prachtig stuk vlees wat van zichzelf al een mooie smaak heeft en dan laat je het naar kruiden smaken 😅
Ja, normaal zou ik zelf wel iets lekkers verzinnen. Maar een dry aged is toch wel weer iets anders en dan vraag ik liever advies van de experts hoe hun het zouden doen
 
Zoals jezelf ook al dacht, gewoon simpel. Daar doe je dit vlees het meeste recht mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan