BasBQ
Beef en Steak

Dry Aged Burgers

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Een tijdje geleden mijn dry aged ribstuk versneden.
Zat ik nog met een overschot van harde korsten, 1,85kg om exact te zijn.

Deze vacuum verpakt en ingevroren.
Vrijdagavond 3,6kg borstbouillie gaan halen zodat ik een 70/30 verhouden zou hebben.

Eerste testrun gedaan met met 50/50 (van het draaien zelf geen foto's, vettige handen / gsm...).
Dan even garen om te zien hoe het uitpakt.
1.jpg
2.jpg


Burgertje puur geproefd, was binnen no-time verdwenen.
3.jpg


Beslissing van de raad van bestuur: "goed zo, niet meer aanpassen en 50/50 houden".
Dus tijd om de burgers te persen.

1675686083333.png

Resultaat 18 burgers van 200gram, per 2 verpakt.

's avonds de grote test en een echte burger maken.
De röstiburger was ons wel in de smaak gevallen dus terug voor zo eentje gegaan.
5.jpg
6.jpg


Heel simpel met nog wat tomaat en een schelletje chedar.

7.jpg


Tada, resultaat.
8.jpg


Bij deze heel gelukkig dat ik de 'afval' van het dry agen kan hergebruiken en nog lekkere burgers kan maken.
 
Dat ziet er goed uit!

Ik heb altijd gedacht dat het “afval” van dry-agen niet geschikt was voor consumptie.
 
Dat ziet er goed uit!

Ik heb altijd gedacht dat het “afval” van dry-agen niet geschikt was voor consumptie.

Dat beweren er velen, tot je op internet gaat zoeken en er toch velen zijn die het toch gebruiken voor oa burgers.
zeker als je naar de Amerikaanse sites gaat.

Ondertussen heb ik ook de Dry Age Bible en daar staat niet specifiek iets in vermeld over de korst maar wel dat vanaf je schimmel ziet het vuilbak is.
Zelfs als de schimmel enkel op de buitenkant lijkt te zitten, kunnen de "wortels" van de schimmel diep in het vlees zitten.
 
los van dat het me heerlijk lijkt, vind ik t super tof om te zien dat je de 'restjes' op deze manier omtovert tot iets heerlijks.
 
Mooi gedaan hoor, Ik hou er ook niet van om eten weg te gooien.

Bij mij gaat het "afval" wat er bij het trimmen word afgesneden opgegeten door de kat
 
Mooi gedaan hoor, Ik hou er ook niet van om eten weg te gooien.

Bij mij gaat het "afval" wat er bij het trimmen word afgesneden opgegeten door de kat
Idem hier zo, bij vlees en vis hou ik mij redelijk stipt aan de opgegeven vervaldatum maar op alle andere producten heeft zo'n datum 0 waarde bij mij en doe ik wat onze voorouders ook altijd hebben gedaan nl, kijken, ruiken en smaken.
 
Flinke burgers Stijn, ziet er erg goed uit!
 
Verpesten die rare rode schijfjes de smaak niet?
:ROFLMAO:

Ziet er fantastisch uit kerel
En vooral keihard bakken op de rocket stove

Topper
 
Ge wel dig, Stijn!
Ze zien er werkelijk fantastisch uit.

Alles gebruiken, blijven proberen.. Dat zouden meer mensen moeten doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan