BasBQ
Beef en Steak

Dry age kast

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Aangezien ik toch wel redelijk wat charcuterie / droge worsten / ... maak voldoet mijn tafelmodel DIY droogkast niet meer.

Daarom ben ik aan het twijfelen om ofwel een grotere koelkast te kopen en deze om te bouwen.
Nadeel is dat je dan nog steeds met een DIY oplossing zit die niet 100% gaat werken.
Voordeel is de prijs.

Ander optie is om een "echte" dry age kast te kopen waar alles reeds ingebouwd zit, maar goedkoop zijn die niet.
Bijkomed, zoveel merken/mogelijkheden/....

Wie heeft ervaring met dit soort kasten?
 
Ik heb daar ook eens tussendoor naar zitten kijken en die zijn idd pittig aan de prijs.

Dus ff volgen hier.
 
En nog kunnen slagen?


Hierbij nog een foto van mijn vlees na 2,5 week in de dry-ager.

Is het eigenlijk normaal dat het vrij sterk naar slagerij ruikt? Niet heel vervelend, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe dus vandaar.

281D95C4-2D95-4700-9686-362DED4C4675.jpeg
 
Jup, uiteindelijk de DX1000 gekocht.

Momenteel enkel maar gebruikt voor charcuterie.
De bedoeling is momenteel om tegen kerst een stuk 28 dagen gedryaged te hebben, dus eind november moet het erin hangen.

Gisteren de eerste worst aangesneden die volledig uit de kast komt.

Dit zit er momenteel in (al een foto van wat dagen geleden).
Ondertussen zijn mijn worsten (behalve de chorizo) al veel meer beschimmeld.
1661936967271.png


Wildworst van Ree (70/30 ree/varken)

1661936827714.png


Eind deze week gaat er nog Guanciale in en binnen 1,5/2 weken nog coppa
 
Ziet er goed uit! Lekker aan de hobby zo te zien
 
Heel erg gaaf!

Ik snap wel dat hij in de woonkamer staat. 😂
 
de garage staat al bomvol, keuken gaat niet, boven in een 'reserve' slaapkamer, daarvoor weegt het teveel om naar boven te zeulen.
Dusja living, en mijn vrouw vindt dat ook niet erg
 
de garage staat al bomvol, keuken gaat niet, boven in een 'reserve' slaapkamer, daarvoor weegt het teveel om naar boven te zeulen.
Dusja living, en mijn vrouw vindt dat ook niet erg

Mooi man, dacht eerst dat je een grapje maakte. Dat is wel een makkelijke plek.
 
Zo heb ik een vriend die zijn moto's in de living heeft staan. Een dry aged kast vind ik dan nog minder raar.
 
Dat heeft bij mij ook niet veel gescheeld.

Ik wilde mijne Vespa GL (1960, misa) in de living zetten maar ik mocht niet.
paar maand later zei ik dat ik hem ging verkopen en dan ineens mocht het wel, maar ja, te laat, had al beslist dat hij weg moest...

Zaagt ze nu nog altijd over dat ik die niet had mogen wegdoen
 
Dat heeft bij mij ook niet veel gescheeld.

Ik wilde mijne Vespa GL (1960, misa) in de living zetten maar ik mocht niet.
paar maand later zei ik dat ik hem ging verkopen en dan ineens mocht het wel, maar ja, te laat, had al beslist dat hij weg moest...

Zaagt ze nu nog altijd over dat ik die niet had mogen wegdoen

Dat is idd prima woonkamer materiaal. Zou die van mij ook wel in de woonkamer willen zetten. Denk enkel dat ik dan buiten slaap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan