BasBQ
Beef en Steak

Draadloze thermometer of toch een Thermapen?

lzlaurent

Tondelzoeker
Berichten
24
Ik ben momenteel in het bezit van de Weber Connect, welke perfect werkt!

Maar de probes met draad zijn na enkele keren rond draaien toch echt te kort op het spit. (geintje natuurlijk)

Nu ben ik benieuwd wat jullie idee is,
Ik twijfel zelf tussen een Thermapen One of bijvoorbeeld de Meater+.

Van de Meater+ heb ik gelezen dat de probe nogal dik is en het bereik toch tegen valt tenzij je een stap extra neemt en kiest voor de Meater Block.
Het nadeel van de Thermapen is weer dat deze natuurlijk niet op afstand te lezen is tijdens langere bereidingen en je dus geen constante informatie hebt.

Ik ben nog niet heel ervaren met het spit en de grootste vraag is dus, heb je die constante informatie van temperatuur wel nodig bij de bereidingen op het spit of voldoet de Thermapen daar ook, welke bij snellere bereidingen op het rooster ook ideaal is natuurlijk.

Hopelijk is het verhaal duidelijk en kunnen jullie mij helpen een keus te maken,

Laurent
 
Je kunt ook gewoon iets als dit doen: https://weberkettleclub.com/blog/2019/01/08/using-a-remote-thermometer-on-a-rotisserie/

Ik heb zelf ook een rotisserie en om eerlijk te zijn ga ik er gewoon af en toe bij staan met de thermapen om te temperaturen.
Ik heb ook een Smoke (als uit de link) maar ik weet niet of ik zo'n constructie ooit ga maken.

Ik ga voor de BBQ temperatuur gewoon uit van de dome thermometer van de barbecue zelf. Vervolgens af en toe met de thermapen het vlees tempen.... (en ik ben niet zo'n fan van de Meater)
 
In combinatie met een spit is een Meater+ volgens mij toch wel een aanwinst.
Je hoeft in tegenstelling tot meten met een Thermapen, je BBQ niet te openen, de berekening de tijd tot je ingestelde kerntemperatuur bereikt is, vind ik ook wel handig.
De probe is zoals je aangeeft wel dikker dan een gewone standaard probe maar heb tot op heden het grotere gat in mijn vlees nog niet als storend ervaren.
Indien je nog een oude smartphone/tablet hebt liggen, kan je die gebruiken om het bereik van een Meater+ uit te breiden.
 
Je kunt ook gewoon iets als dit doen: https://weberkettleclub.com/blog/2019/01/08/using-a-remote-thermometer-on-a-rotisserie/

Ik heb zelf ook een rotisserie en om eerlijk te zijn ga ik er gewoon af en toe bij staan met de thermapen om te temperaturen.
Ik heb ook een Smoke (als uit de link) maar ik weet niet of ik zo'n constructie ooit ga maken.

Ik ga voor de BBQ temperatuur gewoon uit van de dome thermometer van de barbecue zelf. Vervolgens af en toe met de thermapen het vlees tempen.... (en ik ben niet zo'n fan van de Meater)
De dome temp is bij mijn huidige Q inderdaad wel zo goed als gelijk aan wat de probe op het rooster aan geeft dus daar heb ik alle vertrouwen in, dus wat u zegt met de Thermapen zou inderdaad een optie kunnen zijn. Enige nadeel is wel dat ik de dome temp dan ook niet binnen (of waar dan ook) kan controleren bedenk ik me net.
 
In combinatie met een spit is een Meater+ volgens mij toch wel een aanwinst.
Je hoeft in tegenstelling tot meten met een Thermapen, je BBQ niet te openen, de berekening de tijd tot je ingestelde kerntemperatuur bereikt is, vind ik ook wel handig.
De probe is zoals je aangeeft wel dikker dan een gewone standaard probe maar heb tot op heden het grotere gat in mijn vlees nog niet als storend ervaren.
Indien je nog een oude smartphone/tablet hebt liggen, kan je die gebruiken om het bereik van een Meater+ uit te breiden.
Ik geloof ook niet dat ik het ‘gat’ storend zal gaan vinden, zeker niet omdat het vaak om grotere of dikkere stukken vlees gaat aan het spit, de truc met de oudere telefoon of tablet heb ik al meer voorbij zien komen dus mijn gevoel zegt me wel echt toch eerder te gaan voor de Meater+ als de Thermapen, al denk ik dat na verloop van tijd een Thermapen nog niet zou mis staan in het assortiment maar alles op zijn tijd.

Heeft u toevallig ervaring met de Meatstick ten opzichte van de Meater?
 
Terug
Bovenaan Onderaan