BasBQ
Beef en Steak

Dinosaur Bar-B-Que: An American Roadhouse

 
 
 

DutchCraftBeer

Kooltjesharker
Berichten
218
93233fd591022a14beb19ead30dda0ba.jpg




Titel: Dinosaur Bar-B-Que: An American Roadhouse
Auteur: John Stage (and Nancy Radke)
ISBN: 1580082653
Taal: Engels
Aantal blz: 185
Waar te koop: Bol.com, Book Depository
Prijs in ?: ca. ? 18,-
Bespreking:

Gekregen van the man himself toen we samen gegeten hebben in een van de Dinosaur restaurants in Harlem NYC! Ik ben de importeur geweest van de rubs en sauzen van Dinosaur.

Een erg, erg leuk boek met eerlijke, all-American recepten. Je moet hier eigenlijk een keer in je leven gegeten hebben! De sfeer is geweldig! Live bluesmuziek, veel rumoer, minimaal 15 bieren van de tap en fantastisch eten. Een 100% bikerjoint, maar waar je prima met je gezin kunt eten.
John Stage heeft Dinosaur opgezet na jarenlang ribs, PP, brisket en chicken te hebben gekookt op bikerevents. Er zijn inmiddels 7 restaurants in de staat New York.

Het boek geeft een inkijkje in de geschiedenis van Dinosaur en zit boordevol echte Amerikaanse, Creoolse en Cubaanse BBQ-recepten. John was getrouwd met een Cubaanse, vandaar.

De recepten lopen van Grilled Scallop Ceviche tot Honey Hush Corn Bread en Dr. Pepper Texas Chocolate Cake en alles wat je er maar tussenin kan bedenken.
De fotografie past wel bij het roadhousesfeertje: lange sluitertijden, veel neon.

Kopen. Origineel boek.
 
Ziet er uit als een interessant boek, ik houd deze nog even in gedachten  (boekenplank kreunt nu al) 
 
Boldeagle zei:
Ziet er uit als een interessant boek, ik houd deze nog even in gedachten  (boekenplank kreunt nu al)

Neehee, kopen zei ik toch?  ;)
 
ik heb hem net binnen gekregen en gelijk door gebladerd... misschien kijk ik er overheen maar er begint wel erg veel met "pre heat de oven op.." "en pak een pan"
de style is "in your face" lekker brutaal en de recepten zien er goed uit maar puur BBQ is het niet echt.
eerste indruk: mooi kookboek met raakvlakken naar BBQ, niet echt puur low & slow.
 
Het gaat er niet om wat kan , maar wel wie je kent!
 
Terug
Bovenaan Onderaan