BasBQ
Beef en Steak

Diamanthaas

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Vandaag de diamanthaas soldaat gemaakt. Tot dusver nog niet zoveel over een gerecht getwijfeld als vandaag. Direct? Indirect? In de rub of alleen peper en zout? Welke temperatuur?

Veel gegoogled en veel verschillende varianten gelezen dus werd er alsnog niet wijzer van.

Uiteindelijk gekozen om het in een basisrub te zetten en het indirect rond de 160 graden te garen en op het laatst even 2 minuutjes grillmarks toevoegen.


60A13582-C50C-4423-8AF7-5A50E04F2F62.jpeg

73F1662A-CE2A-45B6-974F-A35D9E66C6CC.jpeg

931C4961-2C34-4041-9954-7FA6A0B1D6A2.jpeg

Het resultaat: het smaakte heerlijk. Blij dat ik het in de rub heb gezet. Helaas was het, naar onze smaak, iets te ver doorgegaard. Uiteraard het dikste stuk gemeten maar dit houdt vanzelfsprekend in dat de dunnere stukken al verder zijn.

Verder weet ik niet of het indirecte hier helemaal geschikt voor was. Ik denk dat dit de volgende keer prima te doen is om gewoon direct op het vuur te doen.

Al met al lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
 
Lekker plankje! Jammer dat hij iets te ver was, maar ondanks dat zal het goed gesmaakt hebben! 😁
 
Had graag bij jullie aangeschoven vanavond. Het ziet er heerlijk uit.
 
Dat ziet er top uit.
 
Ziet er wel erg lekker uit.
 
Mooie keus die diamanthaas, jammer idd dat het beetje tever gegaard was.......heb zelf geen ervaring hiermee maar vindt het er erg lekker uit zien hoor! (y) 🔥
 
Altijd lekker, diamanthaas. Zelf grill ik die altijd even kort op hoge temperatuur.
 
Ziet er goed uit hoor
Geloof graag dat het smaakte

Als het vlees wat dikker Is kan je gerust even indirect doen. Als je wat dunnere lapjes heb kan je beter meteen afgrillen.
 
Ziet er lekker uit zo met de champies erbij.
Misschien de dunnere stukken bij elkaar binden?
 
Vind diamanthaasjes altijd good value for money, maar denk idd dat ze niet vettig genoeg zijn voor een low & slow (als ik het mis heb hoor ik t graag)
 
Terug
Bovenaan Onderaan