BasBQ
Beef en Steak

De perfecte allrounder

 
 

Bookie

Kooltjesharker
Berichten
188
Dag iedereen!

We hebben nu een jaar een Boretti Robusto maar we beginnen stilaan de meerwaarde van BBQ'en op houtskool wat te missen.
Met het warmere weer, verjaardag en (hopelijk) versoepelingen van de coronaregels in het verschiet ben ik op zoek naar een goede allrounder waarmee we het hele jaar kunnen werken, ook tijdens de wintermaanden.

Ben reeds een geruime tijd aan het opzoeken (en twijfelen), hierdoor ook dit forum gevonden en al veel opgestoken.

Een ruime tijd was ik aan het kijken naar volgende modellen:

- Weber Master-Touch GBS
- Weber Master-Touch GBS Premium

Gezien de BBQ een heel jaar zal worden ingezet denk ik dat een Kamado-style BBQ een betere optie is:

- Weber Kamado E6
- Kamado Joe Classic II

Zijn er modellen die ik zeker moet bekijken die goede allrounders zijn? De ervaringen met bovenstaande modellen mogen ook gedeeld worden natuurlijk.

Smakelijke groeten !

Kenneth
 
Tja de keuze is reuze inderdaad maar alles wat je opnoemt zijn stuk voor stuk allrounders...... ik kan werkelijk niets bedenken wat je op je voorselectie niet kunt maken...... ik heb zelf een Master-touch maar die nieuwe Kamado E6 is wel een mooie als die in je budget past ;)
 
Poe! Het is allemaal ook heel persoonlijk en afhankelijk van nogal wat factoren; kleur, budget, toebehoren, etc.

Persoonlijk kan ik alleen mijn eigen ervaring delen en dat is de switch van een Weber MT Premium 57cm naar een Bastard Large Urban. Het grote voordeel vind ik dat je temperatuur veel constanter is in de Bastard. Ook de snelheid waarmee hij hogere temperaturen bereikt is prettig. En als ik toch de loftrompet aan het bespelen ben; het volledige rooster kunnen gebruiken tijdens een indirecte bereiding is zeer prettig!

uiteindelijk maak jij de keuze die het best bij je past. Als je wilt mag je nog laten weten welke het is geworden. Ik ben benieuwd! 😊
 
Dit is een dilemma. Heb zelf twee Webers en zoek de argumenten om een kamado aan te schaffen.

Enig wat ik kan bedenken is de stabielere temperatuur regeling.
 
Dit is een dilemma. Heb zelf twee Webers en zoek de argumenten om een kamado aan te schaffen.

Enig wat ik kan bedenken is de stabielere temperatuur regeling.
Dit heb ik dus 'getackeld' met een WSM.
Heel veel mensen zeggen mij ook dat ik echt een kamado moet kopen, maar ik ben daar zelf niet zo happig op.
1. ik kook veel high en fast
2. daarmee/door ook weinig lange roasts gezien de vrouw vegetarisch is
3. niet (makkelijk) te bewegen, dus vaste plek in de tuin nodig.
4. wsm voor low en slow, ook voor koud roken en veel oppervlak beschikbaar
5. ?

Ik blijf het echter wel mooie dingen vinden, ben zelf wel gecharmeerd van de weber E6, en zal het iedereen wel aan kunnen raden, maar nu nog niet voor mijzelf.
 
Dag iedereen!

We hebben nu een jaar een Boretti Robusto maar we beginnen stilaan de meerwaarde van BBQ'en op houtskool wat te missen.
Met het warmere weer, verjaardag en (hopelijk) versoepelingen van de coronaregels in het verschiet ben ik op zoek naar een goede allrounder waarmee we het hele jaar kunnen werken, ook tijdens de wintermaanden.

Ben reeds een geruime tijd aan het opzoeken (en twijfelen), hierdoor ook dit forum gevonden en al veel opgestoken.

Een ruime tijd was ik aan het kijken naar volgende modellen:

- Weber Master-Touch GBS
- Weber Master-Touch GBS Premium

Gezien de BBQ een heel jaar zal worden ingezet denk ik dat een Kamado-style BBQ een betere optie is:

- Weber Kamado E6
- Kamado Joe Classic II

Zijn er modellen die ik zeker moet bekijken die goede allrounders zijn? De ervaringen met bovenstaande modellen mogen ook gedeeld worden natuurlijk.

Smakelijke groeten !

Kenneth
Je bent al op t goede spoor denk ik om een kamado of weber summit kamado te overwegen. Wat mijn overweging was om de webersummit kamado te kopen en mijn bastard weg te doen was de prijs, de breekbaarheid van ce kamado en dat ik het onderstel / nest van de bastard te snel vond roesten.

Ik ben zeer blij de overstap te hebben gemaakt naar de weber summit kamado, ruimte genoeg en het voelt minder kwetsbaar.ook deze moet zich op de lange termijn bewijzen natuurlijk. Maar als je hetzelfde grill oppervlakte wil kom je er niet met een large. Ook de compleetheid van de weber is top.1 nadeel, er zitten geen zijtafels bij en die mis ik wel eerlijk gezegd.
Gr Spijkie
 
Als je het hebt over een allrounder dan is het wel een kamado. Deze heeft namelijk het grootste bereik in temperatuur en in zuinigheid. Maar daar zit wel een prijskaartje aan.
Daarom zijn weber kettles een mooi alternatief. Daar kan je het meeste ook mee doen alleen kost het meer moeite en meer brandstof.
 
IMG_9955.jpg


Het is de summit geworden ! Bedankt allemaal voor de info (y)
 
Prachtig ! Wat voor lekkers gaat er als eerste op? En wat waren je overwegingen?
Heb gisteren reeds verschillende soorten vlees (eend, merguez, rib eye, zalm en groenten erop gelegd om wat voeling ermee te krijgen (met en zonder deflector plate. Erna nog een dessert (moelleux) geprobeerd. Hebben we toch wel gemist, een houtskool BBQ...

Het is de summit geworden omdat ik in de winter ook wel vaak iets durf koken en wil toch wel alles wat kunnen doen op een bbq. Daarnaast heb ik nog een gas BBQ en het terras is momenteel niet groot genoeg om 2 Q's te zetten zonder dat het wat onordelijk is. Dus eentje moet naar de garage en dat is wel een missie met wat valkuilen als een Q wat zwaarder is. Om deze reden is de Kamado Joe afgevallen (breekbaar).
 
Terug
Bovenaan Onderaan