BasBQ
Beef en Steak

De Grill Guru ingewijd

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
77
Beste Qers,

Na lang een Boretti BBQ gehad te hebben werd het nu toch echt tijd voor een keramische.
Mijn keuze is de grill guru (medium) gewordenachteraf had ik voor large moeten gaan ivm accesoirres maar dat is achteraf..
Om te beginnen een keer geproefdraaid om bekend te worden met het regelen van de temperatuur.
Ik heb al heel veel gelezen over de BBq, welk houtkool, technieken, recepten etc
Voor de houtkool heb ik een zakje house of charcoal gehaald en een ook besteld West-Afrikaans Hardhout Houtskool 13 kg van Flames & Flavour.
Ik weet het er is zoveel keuze maar na het lezen van recensies deze 2 gekocht.
Ook ben ik even naar de Intratuin gereden en online ook wat rubs besteld Vind e Braai rub van Intratuin goed en heb ook even de sticky chicken meegenomen
Online Kwam ik bij Beekum specerijen uit daar heb ik pekelzout besteld met en oa Kofte mix en Tex Mex (nog niet geprobeerd)
Ben nog niet uitgewinkeld maar hier start ik even mee

Als allereerste ben ik begonnen met kippendijen spiesen die heb ik met de braai van de intratuin gerubt en op de BBQ gedaan bij +-200 (direct) grof half uurtje bij regelmatig draaien, ging prima.

Dag 2 gingen de BBQ kluiven erop (ja zo heten ze, welk deel van het varken het is weet ik niet) ook deze direct op ongeveer 200c 20min regelmatig draaien.
Denk dat ook wat lager en langer had gekund voor een malser resultaat (tips trucs alles is welkom, leer graag bij!)

Dag 3 was voor het eerst een langere sessie (altijd spannend) ik ging kipfilet roken.
Ik had de pekelzout all use gekocht van Beekum. kippen ongeveer 2 en half uur gepekeld hierin.
de Q aan op 120C (minion style) indirect. temperatuur stabiel houden heb ik nog niet helemaal onder de knie maar na een 1 uur en 20 min waren de kolen uit, lag nog meer dan genoeg in dus wat er fout ging weet ik niet. Gelukkig was dat ook het moment dat de kip gaar was, Oja ik heb ook wat houtmot eerst in water gelegd en toen op het vuur voor de nog meer smaak.

Dag 4 werd het tijd voor Kofte spiesen , gehakt een uitje, ei, wat paneermeel, en kofte kruiden van beekum waren de ingredienten.
Direct op een grilmat bij 200c 20 min regelmatig draaien en ze zijn perfecto.
Heerlijk dat de vlammen gelijk doven als je de klep dicht doet, dat lukte voorheen echt niet
Fotos bijgevoegd (zijn niet op volgorde maar hier kom je vast uit ;) )en bedankt voor het lezen!

20210410_172449.jpg


20210411_171449.jpg


20210409_185022.jpg


20210411_172553.jpg


20210410_172127.jpg


20210408_170915.jpg
 
Jij hebt jezelf niet verveeld tijdens het weekend 😉
 
Het resultaat ziet er goed uit. En de medium is ook niet verkeerd. Of is de plate setter/ruimte voor indirect te klein?
 
lekker hoor, nog vele cooks to come, zo te zien!
 
Het resultaat ziet er goed uit. En de medium is ook niet verkeerd. Of is de plate setter/ruimte voor indirect te klein?
Ruimte tussen plate setter en deksel is volgens mij ok, ben alleen bang dat voor een beer canned chicken het misschien net niet past.
Heeft iemand daar tips of ervaring mee?
 
Dat is een plechtige inwijding geweest.
 
Kijk mooi hoor👌🏼, verschillende technieken gebruikt. Geloof me je raakt nooit uitgeshopt 😂
 
Ziet er allemaal prima uit👍🏻 ! Ik zie je foto’s en denk: Kofte spieren, die heb ik al heel lang niet meer gemaakt. Bedankt dat je me hebt helpen herinneren!!
 
Vervelende hobby blijft het toch. top run
 
Ja je bent lekker bezig, ziet er smakelijk uit allemaal!
Over het vuur dat uitging zijn meer zaken mogelijk, zou er nog niet zo wakker van liggen.
Gefeliciteerd met je nieuwe Q! (y) 🔥
 
Paar dagen lekker bezig geweest

Het achteraf gevoel herken ik 😱
 
zo, flink productief geweest zeg
ziet er heerlijk uit allemaal
 
Mooie run om je Q te leren kennen. Geen spijt hebben maar gewoon gebruiken. Je zult versteld staan wat je allemaal kan maken.
Je gerechtjes zien er iig goed uit. Kom maar door met die foto's, Daar houden wij van :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan