BasBQ
Beef en Steak

Danbras Sateh Ajam (met bami)

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
717
Zo, ook ik heb eens de Danbras Sateh gemaakt! De tante Miho staat nog op de to do.
Meteen als mijn eerste inzending voor de fotowedstrijd, gewoon omdat het kan.
Ik heb geen exacte prijzen bijgehouden, maar de kip was verrweg het duurste met ong €4,30 voor ong 530gram. Hiervan hebben we één derde gebruikt voor ons avondmaal met twee personen dus komen we in totaal zo rond de €5 uit, binnen budget ☺️.
Als eerste de marinade gemaakt en de kippendijen in stukken erin gedaan. Deze daarop in een ziplock zak ik de koelkast voor ruim 24u.
Daags erna de stokjes laten weken en de prikkers gevuld met stukjes Sateh! Ik kwam rond de 60 gram per stokje uit.
IMG_20201108_145925_Bokeh.jpg

Deze zijn per 3 stokjes in de koude lade verdwenen, de diepvries dus.
Vandaag één zakje uitgehaald om mee te doen aan no spend november, ik kwam er toch achter dat het een aardig krap budget is.
Om in het thema te blijven ook de, in de hoek van de schuur verstopte, supermarkt houtskool en briketten opgemaakt. Op is op gelukkig, wat een troep.
Kooltjes in de starter en hup in het kolenmandje!
Stokjes indirect op het rooster gelegd en binnen begonnen aan een portie bami.
IMG_20201113_171138.jpg

In de bami is een zakje Thaise wokgroenten gegaan, ik was te lui om te snijden, en qua prijs ging ik het niet redden veel verschillende groenten te krijgen. Verder wat knoflook, een eitje en ketjap manis.
Na een tijdje de stokjes direct gelegd en een paar keer gedraaid, het resultaat rook verrukkelijk en zag er ook lekker uit vond ik zelf.
IMG_20201113_174850.jpg

Je raad het al, ik mocht twee stokjes, en mijn vrouwelijke wederhelft moest genoegen nemen met één enkel stokje... portie bami in een bakje, stokje erop en wat gefrituurde uitjes, niet slecht voor zo weinig:
IMG_20201113_175201.jpg
IMG_20201113_175245.jpg
 
Ziet er goed uit. Bij mij staan ze dit weekend op het menu met nasi. Heb je ook nog rookhout toegevoegd?
 
Lekkere opwarmer voor morgen. Maak morgen wat danbras satehs.
 
Ziet er toch geweldig uit! Lekker eten hoeft niet per se duur te zijn Moet Danbrass sateh snel eens gaan proberen! Ben trouwens blij dat het verdelen van de stokjes eerlijk gedaan is 😋
 
Ziet er toch geweldig uit! Lekker eten hoeft niet per se duur te zijn Moet Danbrass sateh snel eens gaan proberen! Ben trouwens blij dat het verdelen van de stokjes eerlijk gedaan is 😋
Zal wel een stokje met proeven verloren zijn gegaan. Ik ken daat fenomeen. 😋😉
 
Ziet er lekker uit
Zou voor een maaltijd zelf de 2 bakjes genomen hebben, dit als Bourgondiër zijnde 😱
 
Is die overige 2/3 met het proeven opgegaan?
Begrijpen wij wel, niets om voor te schamen
 
Is die overige 2/3 met het proeven opgegaan?
Begrijpen wij wel, niets om voor te schamen
Die liggen nog zielig in de diepvries te wachten... Vond het echter wel aardig overkill om de BBQ voor 3 stokjes op te stoken, dus ben bang dat de rest moet wachten tot er meer bezoek mag komen ☺️
 
Knap dat je het bij deze paar stokjes saté kan houden.
Mooie reportage en dito foto's.
Is een topper geweest.
 
Lekker bordje! Dat mag je mij ook voorschotelen
 
Ziet er goed uit hoor. Dit is toch een prima maaltje. Niks mis mee. Ook de stokjes netjes verdeeld
 
Terug
Bovenaan Onderaan