BasBQ
Beef en Steak

Country Style Ribs

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Een tijd lang dacht ik dat Country Style Ribs varkenskrabbetjes waren. Maar ik zag laatst op Youtube een video langkomen waar ze met Boston Butt aan de gang gingen.
Na me verdiept te hebben in wat het precies is kwam ik op twee verschillende snitten uit.

De eerst is met een ribje en een stuk filet. Als het rack spareribs wordt uitgesneden in de VS snijden ze 12 botjes uit, het resterende deel wordt Country Style Ribs.

En de andere komt van de schouder, die zagen ze in plakken en die gaan in tweeën zodat je een soort rib vorm krijgt.
Die zijn er met bot (schouderblad) en zonder.

Nou komt onze procureur daar aardig bij in de buurt en die heb ik dus ook gebruikt om mijn Country Style Ribs te maken.

De bereiding is vrij simpel, in de kruiden en dan de Easterwood methode er op loslaten.

CFD0DC7E-F4A1-48E0-9450-4A1E69959667.jpeg


Met zo’n 3 uur op 160°C ben je er wel. Bij 90° zijn ze gaar, wel even de priktest doen of je thermometer er soepel in gaat.

19CA94D7-F4CD-4CBB-9E99-2397CDC73344.jpeg


Laatste kwartiertje nog even saus erop en klaar zijn ze.

69C371C7-8A89-4B35-BAA7-DE4348F144C8.jpeg


 
waarom niet?

ziet er prima uit. als het vet/vlees een beetje vergelijkbaar is met ribs kan je het natuurlijk altijd als ribs bereiden
ideaal dit voor de non-kluivers.

lekker man.
 
Dit moet ik binnenkort gewoon proberen. Bedankt voor het delen.
 
dat is zo een mooie andere bereiding van de procureur, kan je er ook een ander gerecht mee maken als PP.
Fijne en lekkere plaatjes !
 
Op de lijst, met Iberico Nek :p
 
Super video en recept weer. Dankjewel!
 
Aiet er weer lekker uit,
Hier ga ik me ook eens aan wagen
 
Dat ziet er lekker uit.
Het wordt komende dagen snel langs de Makro voor nieuwe Procureur.
 
Het ziet er echt super lekker uit en wederom een leuke video! Zeker de moeite waard om zelf ook eens te proberen.
 
Leuke video weer en een super leuk idee! Heb nog een kleine procureur liggen, dus binnenkort is ie aan de beurt. Bedankt weer voor het delen.
 
Die ga ik ook maken is het plan nu ,maar hoe meer ik hier kijk hoe langer mijn lijst word met al die mooie lekkernijen.
Lekker hoor
Dat is herkenbaar… mijn to do lijst lijkt nu een rol behang… 🤓
 
Die ga ik ook maken is het plan nu ,maar hoe meer ik hier kijk hoe langer mijn lijst word met al die mooie lekkernijen.
Lekker hoor
Precies dat, de leuke gerechten volgen elkaar hier in zo'n sneltreintempo op, die To-Q-lijst wordt steeds langer.
En dat leidt dan weer tot keuzestress wanneer je die lijst nog eens open klikt.
Hier werd de lijst ook weer langer ....
 
Shit, ik loop achter.... 😁 Was het lekker?

Heel lekker....... deze keer met een bordje nasi met een flinke schep sambal. De "ribs" hadden al een lekker pitje meegekregen met de sauskwast en zo was het een lekker geheel :love: Foto van het bordje was het al te donker voor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan