BasBQ
Beef en Steak

Cote 'd Boeuf

Joris

Kooltjesharker
Berichten
122
Ik heb laatst bij de makro een Cote 'd Boeuf meegenomen.

DSC_1079.jpg


Heb alleen geen idee hoe je die het best kan bereiden.

Iemand misschien enig idee?
 
Ik heb'm pas gedaan: volgens beschrijving 2 uit APL's 25, alleen peper en zout, en plantaardige (arachide) olie, daarna direct tot de gewenste kerntemp (7-10 min per kant) (48°C= rare, 57°C =med well done) als hij te hard dreigt te gaan wat vaker draaien, zwart = te hard! (en te laat)
tussendoor basten met een mengsel van 1/4 cup olijfolie, 4 el boter, 10 (of minder naar smaak, doe zelf 5) teentjes knoflook uit de knijper,en fijngehakte kruiden zoals majoraan,rozemarijn, tijm,oregano en salie (ongeveer een 1/4 cup) dit alles in een pannetje verwarmd.
Daarna 2-5 min laten rusten op de snijplank voordat je gaat snijden, en op je snijplank maak je eerst de volgende dressing:
6 el olijfolie, 2 el platte peterselie, fijn gehakt,  en zout en peper naar smaak.
Met het snijden smeer je deze dressing op je vlees, erg goed!
 
Ik zou hem ook gewoon direct aanzetten en dan eventueel als hij nog niet op temperatuur is indirect door laten garen. Qua kruiden zou ik aan zo'n stuk vlees niet al te veel doen, grof zeezout (maldon, dat zijn mooie vlokken) en versgemalen peper, meer niet.
Reverse sear kan ook, dus eerst garen tot iets onder de gewenste temperatuur en dan nog even direct boven de kooltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan