BasBQ
Beef en Steak

Corned beef burger!

Harm hamers

Tondelzoeker
Berichten
11
Een normale burger met een simpel broodje is ook maar zo saai hè.

Daarom bijdeze een nieuwe versie, een burger van corned beef en kikkererwten. En voor de verandering de burger serveren op een turks broodje met wat sla, ui, augurk en home made saus.

27fe64355d402d1ef8e85fa0a1fbfb9a.jpg



Burger is gemaakt van dus corned beef en kikkererwten, daarnaast zit er ook zeezout, peper, ketchup, paneermeel, knoflook poeder en wat uit doorheen.

a48a8908eb062ba42a394bd8c2661539.jpg



De home made saus bestaat uit mayonaise, ketchup, curry, overgebleven ui en een beetje agave siroop

735cc511aca07c719af8cf80ad700c13.jpg



Daarna was het tijd voor het echte werk natuurlijk!

5d086bc06933ff2fca6a068577c8fae2.jpg


Ook de broodjes nog even toasten.

a25b5cbddeb3a575d992c4d0ebccfa65.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed gelukt. Moet je nog iets speciaals doen zodat de burger niet uit elkaar valt?
 
Goed gelukt. Moet je nog iets speciaals doen zodat de burger niet uit elkaar valt?

De kikkererwten zorgen een beetje voor binding maar je moet inderdaad opletten dat hij niet uit elkaar valt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat was een flinke hap om te nemen, ziet er goed uit
 
Ziet er leuk uit, creatief bedacht
 
Mooi. Sterke setting en leuk bedacht. Smakelijk.
 
Lijkt me een heerlijke burger!
Mooi gedaan en goed gelukt.
 
Interessant, hamburger van corned beef, nog nooit van gehoord. Maar ik zie dat die corned beef plakken zijn, ik ken het alleen uit blik, zie foto, zal waarschijnlijk hetzelfde product zijn of vergelijkbaar ?

DSC_2944.JPG
 
Interessant, hamburger van corned beef, nog nooit van gehoord. Maar ik zie dat die corned beef plakken zijn, ik ken het alleen uit blik, zie foto, zal waarschijnlijk hetzelfde product zijn of vergelijkbaar ?

Bekijk bijlage 43531

Waarschijnlijk hetzelfde inderdaad qua smaak, weet alleen niet of er verschil is in de binding van de burger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Creatief, dat zeker! Leuk alternatief om een keer te proberen.
 
Geinig om die corned beef zo te zien. Ik vroeg me al af hoe je die burger ging maken. Goed gelukt. En gelijk je dosis peulvruchten weer binnen. Win win.
 
Terug
Bovenaan Onderaan