BasBQ
Beef en Steak

Cola Can Chicken kruiden

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Forumgenoten,

Vandaag ga ik een Cola Can Chicken maken. De bedoeling is dat ik de kip rond 19:00 uur op de Weber ga zetten. Wanneer is het een goed moment om de kip in de rub te zetten? Ik zit zelf te twijfelen om dat nu al te doen, folie erover en vervolgens in de koelkast.
 
Ooit ergens gelezen dat een droge rub ver van te voren geen zin heb.
 
Ver van tevoren misschien niet maar ik rub meestal wel het liefst minimaal een uurtje van tevoren.
Zeker als de rub zout bevat, het zout trekt in eerste instantie vocht uit je vlees, na verloop van tijd wil de natuurkunde dat er een evenwicht ontstaat tussen vocht en zout en gebeurt er het omgekeerde. het vocht wordt samen met zout teruggetrokken in het vlees.
Met een hele kip zal dit wel meevallen omdat de huid vele malen minder doordringbaar is dan kaal vlees.
Ik vlinder een hele kip ook altijd, en dan heeft een uurtje of langer vooraf rubben wel degelijk veel zin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ver van tevoren misschien niet maar ik rub meestal wel het liefst minimaal een uurtje van tevoren.
Zeker als de rub zout bevat, het zout trekt in eerste instantie vocht uit je vlees, na verloop van tijd wil de natuurkunde dat er een evenwicht ontstaat tussen vocht en zout en gebeurt er het omgekeerde. het vocht wordt samen met zout teruggetrokken in het vlees.
Met een hele kip zal dit wel meevallen omdat de huid vele malen minder doordringbaar is dan kaal vlees.
Ik vlinder een hele kip ook altijd, en dan heeft een uurtje of langer vooraf rubben wel degelijk veel zin.

Bedankt voor het antwoord. Naar aanleiding van jouw informatie ga ik hem tegen 17:30 uur in de rub zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan