BasBQ
Beef en Steak

Chickenwings Saté van tante Miho

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Ik heb er even over getwijfeld of ik aan de haal mocht gaan met zo'n legendarisch recept als de saté van tante Miho maar omdat ik alleen maar de botjes in de kip laat en verder aan het recept niets verander denk ik dat het wel mag met vermelding van de bron.

Het recept is van tante Miho, de tante van @Ewald en is hier te vinden:
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/kip-koreaanse-kipsate-van-tante-miho.6389/

Een dag van te voren de marinade gemaakt en samen met de vleugeltjes, ik heb alleen de platte stukjes gebruikt omdat de spiezen dan mooi tussen de botjes door kunnen in een ziplock zak voor ruim 24 uur.

IMG_2934.jpeg
IMG_2935.jpeg


De dag erna mocht de WMT aan... ik heb sinds de aanschaf van m'n rotisserie/pizza ring deze er nooit meer tussen uit gehaald dus m'n rooster gaat deze keer op de hoogste stand en zo kunnen de vleugel spiezen direct boven de kolen.

Eén spies is met kipfilet voor mevrouw EasywoodsQ die niet van botjes kluiven houdt en geen sterk gekruide zaken kan verdragen....

De marinade die overbleef heb ik ingekookt en daar halverwege de spiezen, ook die voor mevrouw EasywoodsQ, mee ingesmeerd.

IMG_2938.jpeg
IMG_2941.jpeg


Iedereen die ze al eens heeft gemaakt zal weten hoe dit heeft gesmaakt...... en iedereen die de saté van tante Miho nog nooit heeft gemaakt moet dat toch echt snel doen.

Super lekker gegeten, het vleugje marinade op de spies van mevrouw EasywoodsQ werd ook zeer gewaardeerd ;)

IMG_2944.jpeg
 
Keurig gedaan, ziet er heerlijk uit
 
Ai! Daar gaat m’n idee voor de fotowedstrijd Maar wat een mooie bijdrage kerel! Ziet er om te smullen uit!
 
Om in te bijten....Toevallig nog een spiesje over.
Ziet er mooi uit met een leuke variatie op de saté's
 
Typical Barfood, Waanzinnig!
 
Dit lijkt me een heerlijke combi. Saté marinade hoeft niet perse op saté blokjes te zitten. Kan prima op vleugels. Dit ziet er watertandend lekker uit. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan