BasBQ
Beef en Steak

Chicken wings 🐓

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Gisteren heerlijk chicken wings gemaakt van de weber. Recept gevolgd van BBQ helden (ongeveer).

Avond ervoor in een zak gedaan net 350 ml water en 20 gram zeezout. Hier een kleine twee uur in laten zitten. Vervolgens afgespoeld, drooggemaakt en in de chicken rub van Jord Alterhuizen gezet. Dan op een rekje in de koelkast tot de volgende dag.

De weber aangestoken en mijn kolen mandjes in het midden gehouden. De vleugeltjes in een cirkel op de bbq gelegd.
39A88C6E-6A9F-4C4A-BED9-A1CFF1AE14EA.jpeg

F940BAE4-189D-4938-A7C6-5F6E8EFC4D75.jpeg


Na een half uurtje eens gekeken toen vond ik ze toch nog wat licht van kleur dus nog een kwartiertje laten liggen. Daarna een bakje met bbq saus op de Q gezet en hierin de vleugeltje voorzien van een lekkere laag bbq saus. Daarna nog even lekker laten karamel is eten op het hete gedeelte en zo heb je uiteindelijk heerlijke kippen vleugeltjes zonder al te veel werkt.
7DA42A82-58DC-4B7F-9AB8-9CBCE56F1D16.jpeg
A088DCAC-CC15-458F-867F-22643B8C9922.jpeg


Heerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar. Lekker als snackje op de bank ‘s avonds of gewoon bij het avond eten. Kan allemaal! 🐓
 
Dat zal gesmaakt hebben, zeer smakelijke plaatjes .. en inderdaad een stukje kip kan er altijd wel tussendoor (y)
 
Toppie. Zien en flitsend uit.
En er kunnen best wel wat vleugels op de W57. 😋😋
 
Lekker hoor

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker chicken wings met een lekker potje bier erbij. Dat is genieten!
 
Dat is altijd een lekkere snack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan