BasBQ
Beef en Steak

Chicken sitter

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
560
Hello mensen,

BCC is favoriet hier.

Maar we willen af van het bierblikje om diverse redenen.

Er zijn alternatieve houders

Rvs
Keramiek
Gietijzer
Met en zonder lekbakje

Welke en waarom heeft je voorkeur?

Wat zijn jullie bevindingen?
 
Laatst bewerkt:
Alles heeft zijn voor en nadelen, er zit een financieel verschil in, de gebruiksvriendelijkheid. Zelf heb ik de weber variant met lekbakje, die werkt fijn en in het lekbakje kan je groent of aardappels doen en het geeft geen rotzooi.
je kan in de lekbak ook een dessert maken
 
Aan 1 met een lekbak heb je het minste werk en je kan, zoals Frits aangeeft, daar aardappels en groente in doen zodat het vocht uit de kip er direct in loopt
 
Ok dat van die groenten is wel eem idee.

Valt er nog wat zinnigs te zeggen over het materiaal. Rvs, steen/porselein of gietijzer
 
Ik heb onlangs een Chickensitter van Weber gekocht, na een aantal jaren een bierblik te gebruiken... https://www.dewitschijndel.nl/media...846ef251/w/e/weber-deluxe-gevogeltestomer.jpg

Prijzig? Yep, maar iedere ‘Penny’ waard... eenvoudig schoonmaken, goed materiaal en een stop die in de nek van de vogel past, waardoor de stoom in het product blijft ipv dat je een schoorsteen kip maakt... blijft erg sappig en neemt goed de smaak op... de opvang schaal is een must, zodat het vet niet op je grill en vuur loopt en een vlammenspektakel veroorzaakt... en doordat het vet en vocht in de schaal wordt opgevangen kun je die met een siliconenkwastje weer over de vogel ‘smeren’ geen ervaring met andere sitters... maar deze is TOP!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zie ‘m met ING rentepunten nu voor 35.- dus misschien doe ik mezelf die cadeau
 
Terug
Bovenaan Onderaan