BasBQ
Beef en Steak

Cavemanstyle Bavette en Entrecote

Mark89

Sprokkelaar
Berichten
37
Wel of niet doen? Wellicht dat er meerdere mensen aan Cavemanstyle twijfelen.

Afgelopen weekend naar de Makro geweest en een betaalbaar stukje Bavette en Entrecote gehaald. In eerste instantie het idee om met de Bavette te beginnen en mocht het mislukken ons te troosten met een lekker stukje Entrecote.

3FB90F81-9BB8-41DF-BA9F-23C13D398247.jpeg

Bij 250 graden stuk Bavette erop gelegd.
57FC5F4D-D5B2-4CD4-B7D7-A27DB4435946.jpeg

2 min. per kant. Kern temperatuur was toen 48 gr. Zelf vond ik hem er nog erg rauw uitzien. Ik heb hem toen nog even kort indirect laten doorgaren.
418C51BB-C252-4770-9243-EE4289123EDD.jpeg

Heerlijk resultaat!! Buitenkant lekker knapperig en van binnen lekker zacht. (Bovenverwachting)!
Daarna de Entrecote.
8CFD9958-BE17-4886-A246-DAA46B62A537.jpeg

4C0C2268-20E6-4DF6-A6A7-1F1292B87B6F.jpeg

E2AF091F-5A6B-4E32-8BF7-0A598933A61A.jpeg

Die had ik 1,15 min per kant gedaan en was daarmee gelijk mee klaar.
Voor het mooie net iets te lang, maar als nog heerlijk genoten!!
 
Ziet er goed uit!

Ja caveman-style is de eerste keer wel even durven.
Zorgen dat je een “vers” stukje hete kolen hebt zonder veel as erop en het kan bijna niet mis gaan.
 
Ja nu ook al een paar keer gedaan. Best even spannend maar het werkt echt en is inderdaad lekker.
Zeker een aanrader
 
Ik heb hem alleen met een tomahawk gedaan. Die dunnere stukken voelen wat spannender aan. Maar deze post maakt me wel erg nieuwsgierig!
 
Mooie plaatjes van mooie stukken vlees, maar wat is nu het voordeel van deze manier van bereiden?
Het lijkt me dat je toch met as en dergelijke aan je vlees blijft zitten, of vergis ik me ...
 
Mooi man, toevallig kwam ik dit tegen op een podcast die ik zat te luisteren vandaag.. Ziet er heerlijk uit!!
 
Dat ziet er erg goed uit!
 
Ik heb hem alleen met een tomahawk gedaan. Die dunnere stukken voelen wat spannender aan. Maar deze post maakt me wel erg nieuwsgierig!
Ik denk zelf dat de dunnere stukken makkelijker zijn, omdat hij gelijk goed gaard.
Bij de dikkere stukken is de buitenkant vrij snel klaar, maar van binnen nog rauw.
Dan misschien je vlees in een theedoek doen, zodat het minder snel verbrand?
iemand een idee?
 
Mooie plaatjes van mooie stukken vlees, maar wat is nu het voordeel van deze manier van bereiden?
Het lijkt me dat je toch met as en dergelijke aan je vlees blijft zitten, of vergis ik me ...
Voordelen heb ik niet echt, maar de smaak van de krokante buitenkant (bij Bavette ) vond ik heerlijk!
En je proeft nog meer de echte bbq smaak aan je vlees.
Als je zorgt voor een vers laagje kolen viel het mij alles mee wat er aan je vlees blijft zitten.
 
Nice. Zelf nog nooit gedaan maar ben nu wel erg nieuwsgierig.
Ziet er goed uit zeg
 
Leuk zeg. Heb er veel over gehoord maar nog nooit gedaan. Ligt nog wel Bavette in de vriezer......
 
Terug
Bovenaan Onderaan