BasBQ
Beef en Steak

Caprese verkeerd

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Ge?nspireerd door de fotowedstrijd deze maand heb ik de koelkast en omgeving maar weer eens goed bekeken. We hadden ivm de kerstdagen verschillende themas aan eten de revue laten passeren en naar gelang de ingredi?nten heb ik hier iets op verzonnen. Ik had ook al mijn eerde gemaakte ?Leftover Empanade? kunnen maken maar ik vond dat ik deze keer met iets nieuws moest komen. Al snel kwam ik dus op de ?Caprese verkeerd?  Caprese is normaal een italiaanse salade/voorgerecht maar tbv de BBQ heb ik dit dus anders in elkaar gezet. Dus Basilicum, Kers tomaatjes, en Mozzarella bolletjes bij elkaar gezet :

De kers tomaatjes ?onthoofd? ,uitgehold, met zout besprenkeld, en even op zijn kop laten uitlekken.
Hierna een blaadje Basilicum gebruikt om de bolletjes mozzarella mee  in te pakken en dit pakketje in de uitgeholde kers tomaat gedaan. Dan krijg je dus dit:

Hierna  nog wat peper en zout erop en wat lekkere olijfolie eroverheen. Dit dan een klein kwartiertje op de Q laten staan:

En dan krijg je dus dit:


Al met al een lekkere bite. De kers tomaatjes behouden hun stevigheid mooi dus heb je een prima warme snack. simpel te maken en lekker.
 
Lijkt me heerlijk!! :D
 
Dat lijkt me lekker, en fijn in de kleuren van de Italiaanse vlag!
 
ik offer me graag op Mike  :)
 
Ziet er leuk uit.
 
Leuk recept Mike! Ziet er pico uit.
 
Leuk bedacht, komt op de to-do-lijst.

Mike zou jij het recept ook bij de bijgerechten willen plaatsen?
 
Boldeagle zei:
Al met al een lekkere bite. De kers tomaatjes behouden hun stevigheid mooi dus heb je een prima warme snack. simpel te maken en lekker.
Dat pakken we aan het einde van het jaar toch nog maar mooi eventjes mee!
Prima bijdrage weer Mike  :)
 
Frits zei:
Mike zou jij het recept ook bij de bijgerechten willen plaatsen?

Staat er nu bij.
 
Ik kan bevestigen dat het door jou voorgestelde bijgerecht een lekkernij is Mike!  ;)

caprese.jpg
 
Heren, leuk dat het goed bevalt, zo zie je maar weer hoe iets simpels heel leuk en lekker kan zijn 
 
Boldeagle zei:
Heren, leuk dat het goed bevalt, zo zie je maar weer hoe iets simpels heel leuk en lekker kan zijn
Mike, in de eenvoud ligt de kracht!  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan