Beef en Steak

Camembert met gegrilde groenten

Voor het eerst dit jaar de barbecue weer eens aan gehad..

Maar weer eens lekker simpel begonnen. Een camembert voorzien van wat rozemarijn en knoflook. Vervolgens ingepakt in alufolie. Paprika en courgette gegrild en kleingesneden. Vervolgens deze groente door een marinade van olijfolie, knoflook, tijm, rozemarijn, bieslook, peterselie en salie gehaald.

En dat alles lekker op een sneetje stokbrood.
Heerlijk zonnetje, lekker ros?'tje erbij en deze man is een gelukkig man.

Het mooie weer komt er echt weer aan en dit voelde als een heerlijke start

9bf05bf186e632ac3fbba770cc8d8214.jpg
81a1d1f1683221fc5a5bd0c00a3c39f7.jpg
97c71fad86ba5a45bf45340679c71258.jpg

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Mooi gerecht, het hoeft niet altijd vlees te zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Lekkere mix. Gegrilde groentes met kaas op een broodje. Dat lust ik wel

Ziet er prachtig uit, en met het hartige van een Camembert heb je een mooie vleesvervanger.

De Camembert pakken wij nooit in maar doen hem in een terra cotta Tapas, schaaltje sommigen doen een laagje alu folie in het originele dekseltje  en zetten hem daar in.
Wel hebben wij gemerkt dat niet alle Camemberts geschikt zijn om te smelten, Le president bijvoorbeeld klontert bij ons.
Le Rustique daarentegen smelt heel mooi tot een dike vloeibare massa (zie foto's)

af57fa916aec261879099099a3d5594c.jpg

9688ff107c4d12b75045b487e710f7fa.jpg

Ewald zei:
Le Rustique daarentegen smelt heel mooi tot een dike vloeibare massa (zie foto's)

Zo zeg, die smelt wel heel mooi!
wij hebben een van deze 2 gehad;
chene-d-argent-franzoesischer-camembert-zoom--2.jpg

Deze hebben alleen een rand van hout, de boven en onderkant zijn van papier.
Daardoor kon ik hem niet in het houtje laten.. dus maar voor alu folie gekozen. kon ik hem nog een keertje omdraaien.
Hij was veel beter gelukt dan de vorige keer, deze was veel smeuiger, en begon al wat te lopen ?n de folie
(gelukkig dus dat dat niet de bbq in ging, dat had een bende gemaakt zeg)

Maar daarintegen zal hij op zo'n schaaltje wel veel beter de warmte op kunnen vangen, en ook op tafel nog wat beter houden misschien..

Ik heb nu al weer zin om het te eten haha

Ziet er zeer smakelijk uit. :)

Als je dat dekseltje van het doosje camembert bekleedt met Alu folie en de Camembert er in legt zal dat bakje echt niet verbranden ofzo in die 30 minuten dat hij op de BBQ staat.
Velen zijn je al voorgegaan, alleen vinden wij het terra cotta tapas schaaltje wat leuker, het oog wil ook wat.
Le Rustique camembert is gewoon in de supermarkt (o.a. Jumbo) te koop, die jij showt ken ik niet, wij hebben meerdere merken geprobeerd President, Coeur de Lion, en ook de zogenaamde budget camembert van Jumbo. Allen matige smelters, ze klonteren, het lijkt wel of ze daar een anti smeltmiddel in doen zoadat ze makkelijker zonder koeling getransporteerd kunnen worden.
Le Rustique gaat tot op heden altijd goed, heel makkelijk, in het (een) schaaltje 30 min op 180 graden en als het kapje een beetje bol gaat staan is dat een teken dat hij goed is, is deze nog plat of ingedeukt, moet je nog even wachten,(meestal een minuut of 5 langer)

Wat een fijne maaltijd zo zeg, zou zomaar een lunch kunnen worden van de week!

Bedankt voor de fijne inspiratie!

Sander72 zei:
Wat een fijne maaltijd zo zeg, zou zomaar een lunch kunnen worden van de week!

Bedankt voor de fijne inspiratie!

Bedankt weer!

Voor Ewald: deze is van de Lidl.
Ik ga ook eens Le Rustique halen, volgens mij prima verkrijgbaar zo te lezen.

SandyMan zei:
Voor Ewald: deze is van de Lidl.
Ik ga ook eens Le Rustique halen, volgens mij prima verkrijgbaar zo te lezen.

En graag je ervaring delen ;)

Lekker hapje

Stijn zei:
Als ik me goed herinner ben ik tot kern 70?C gegaan.

Nog nooit aan gedacht om voor kaas een kern temp te meten..
Dat is nog geen eens zo'n gek idee.
Misschien toch eens naar een schaaltje zoeken waar zo'n kaasje op past.

Moet wel zeggen dat die foto van Ewald met die smeltende kaas.. zo gesmolten was hij bij ons niet maar dat ziet er wel hemels uit..
Is hij bij jou ook zo zacht bij 70 graden?

Als de camembert niet bol gaat staan is hij nog niet zover, als hij bol gaat staan is hij klaar bij mij is dat +/- 30 minuten bij ongeveer 190 -200 gr. C

Daar heb ik eigenlijk geen thermometer voor nodig, als ik hem te lang laat liggen barst hij simpelweg aan de bovenkant open.
Misschien dat ik de volgende keer er een thermometer probe in stop om de temp. te checken.

SandyMan

Gerijpt
En graag je ervaring delen ;)

Erg lekker, die Le Rustique!
Maar of ik hem het dubbele geld waard vind weet ik nog niet zo..
Deze was toch een dikke 3 euro, en die van de lidl is volgens mij 1 euro nogwat..
Maar, hij is wel lekkerder, dat ben ik met je eens!

Het is ook maar net hoe je t ziet, denk ik. Als je zegt 'voor iets meer dan een euro heb je een lekkerdere variant' is het al weer een ander verhaal :)

aPosQercqPUuPp3uSHZkU5JXE_itXbSfrf5ao5KAwO0T7aq8yrTzvJlGYjPkm5LEcPEBmmbHeWrI4SDwWY5zieHxIC0twtZYA36EBoyr0mHhQYvroz0XuzVl2MOIPLG7aBt8mQE8wv8H9PRwcxBofy6RAJujE5tRYcDmqszMUpeTODMbhUfD7jQKvwS6ch51pR0f42jSynSF2KlSUyBs-sVKHirm8_HQb5pqIkBgmFNGwVRD-LZza4RI663kQ0jXhogPs7uH5su8JSjvbqNaFV5YbXWMlu36SgFTTrQXBMYTvcJHKNk0T_nL8C4Zz7FFfRoE6wYGi-1afL7w3FSI20XWEfsNfQI91WExXIMVnT2nMmWmMY2kHQ38N8in4m_isqBanZFQawGYGxhrCWpMwFhkEBQftPIqEfcuxhGEZ_3tbvGcSfe8mwKbw_beoc5tpBRYBLJXDRJVB5BZqONtreke0HA2KcPOQGP7NqW7NSLSCheuPlkkaF-qVp2-og5cp5RRDt2KxTvyBmJf_zbrsZO9RFOexSjK6KBiNRrn8zDsiZ4bULxphgdTmY9YKlWNbhrB9KyzgNPIvG8Q4_yJmyGF80FdC8AnDs6c77D3TivxVoFDAINLJ9TLkfoGCvaAnxSn0Uy-Ew3C7EgVdrTM3Hf7jGqpZK1c3sN6VNo3kEtf9FF4EPYY_mHdsTeKIR4AkEg8FCzhfS4vpoFk3A0-IJWC6XvQgydku-isxaX4p-2W1tiROIwcRCzH=w711-h947-no

Werken gifjes ook?
3IsOg8G64BvkFqovo2DArq3shhH8k5rkYqR6-tUnrOevDdOnDz-PjmamLwl_WVVppDnbc96DuvRCCBu-XMjwnPD3GBIyMHHgq0V_QZOZPU0W3vTT2PBKIIG37zKBvWjxzXbHBkg3jnqpPeUq6UzaMZSTJtBrhfcSaQWIThcw_JUOAQmGnqfZSRrfIb0E19z7U0ad4iNImogKCzEl9mXUd76rID9P7vh4ZI25HJoEQMMeeZl9xRj_yKi9if1Rsb6IzfvwvLRCqRYXwVBYpX2Wj6MyXBBnWT-Xj3FWydgCyNN1-fuZmXoqvc0-9h6GnSAaxgUizfriRKK8CPskRXt5PD90HzxWsdBwzZjFV63q3iKxgnW7RKw_tWmTG8Kk3BB7UkMt18BEqkQlDl7EIW6WBvZjpEQKNTVcCv5HAfgHbcmYEKz5gd1TAKbtWqwD7qAzVfIQI-_UqZsyKNbnRMXjZpFOTM_ErYCjDUVxjh0uUCch9YRwb5VNlbfI3Q13Vyv6B7JuwpKi6YqGW2hRTP6YJgoLWc3XxqEjyTXvPxM_CRttMpAvpLHBq9FGU6Fd8tWl1IYrq8QUqa1zcy--1MBomS5EoFd9K4H7bFzspDPYYJOb2nNW2aiAKUAKVhQF5_zh-w3zEVy9tUl-cCaEJfcPxjFgX27d9ZgnB-lyWaadDIO_YgSFuCrbF7iz8YgWw8myKQ61MQRIsegLBaR-QTClSqYXCdt-7hlPVbdRZ_0Q_4qm_ZRlBYA5RfW8=w382-h680-no

Lekker man!

Erg lekker, die Le Rustique!
Maar of ik hem het dubbele geld waard vind weet ik nog niet zo..
Deze was toch een dikke 3 euro, en die van de lidl is volgens mij 1 euro nogwat..
Maar, hij is wel lekkerder, dat ben ik met je eens!

Het is ook maar net hoe je t ziet, denk ik. Als je zegt 'voor iets meer dan een euro heb je een lekkerdere variant' is het al weer een ander verhaal :)
Ziet er mooi dik vloeibaar uit
In eerste instantie ging het om smeltbaarheid, en dan is Le Rustique 1 van de betere smelt camemberts.
De andere (en dat zijn niet alleen de goedkopere) camemberts die ik geprobeerd hebben klonteren allemaal (of zijn niet meer te koop) en dat is niet de bedoeling en smaakt sowieso minder.
Dat Le Rustique duurder is maar wel lekkerder, tsja alle waar is naar zijn geld.
Als het om eten gaat kijk ik in eerste instantie naar de kwaliteit (lekkerder) en dan pas naar de kosten, om even aan te haken bij jouw laatste zin.

Wat een mooie fotoreportage met gesmolten camembert, ik krijg er gelijk trek in.
Wat een camembert kost, who cares, beter duur dan niet te koop;) maar wel eentje die heel mooi smelt.

Terug
Bovenaan Onderaan