BasBQ
Beef en Steak

Cactus jack “refurbished”

 
 

Blijdenberg

Kooltjesharker
Berichten
126
Mijn cactus Jack staat ondertussen al ongeveer 15 jaar buiten en heeft dringend nood aan een beetje liefde.
Handvaten, thermometers en dergelijke vind ik wel op het internet. Ik maak me vooral zorgen over het metaal... zoals je ziet.
782de9995ab9e4e09b3037154ba466aa.jpg


Iemand ervaring en/of tips hiervoor?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op YouTube zie ik wel wat filmpjes uit Amerika.
Wellicht heb je hier wat aan.
 
Als het dik staal is zal het maar oppervlakkige roest zijn vermoed ik? gemakkelijkste oplossing hem binnenbrengen bij een firma die zandstralen, kan je ineens de buiten en binnenkant laten behandelen. Daarna natuurlijk dadelijk beschermend product aanbrengen.
 
Als het dik staal is zal het maar oppervlakkige roest zijn vermoed ik? gemakkelijkste oplossing hem binnenbrengen bij een firma die zandstralen, kan je ineens de buiten en binnenkant laten behandelen. Daarna natuurlijk dadelijk beschermend product aanbrengen.

Ondertussen via andere kanalen ook wat info gekregen en ik denk inderdaad dat dit de meest interessante oplossing is om er weer 10 jaar tegen te kunnen. Nu enkel nog een bedrijfje zoeken die geen prijzen vragen waarvan je een nieuwe kan kopen ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ondertussen via andere kanalen ook wat info gekregen en ik denk inderdaad dat dit de meest interessante oplossing is om er weer 10 jaar tegen te kunnen. Nu enkel nog een bedrijfje zoeken die geen prijzen vragen waarvan je een nieuwe kan kopen ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk wel uit met de goedkoopste, deze zal grove korrels gaan gebruiken waardoor het eindproduct een grover uiterlijk krijgt.
Ik verwacht wel een leuk(duur) prijskaartje .
 
Kan je niet ergens een straal cabine huren? Wellicht goedkoper
 
Zelfs zandstralen hoeft de ook niet de wereld te kosten
 
Ik heb laatst barkeepers friend gebruikt om roest of RVS te verwijderen. Spul werkte als een tierelier. Nu was het niet zo erg als hier natuurlijk. De werkzame stof is oxaalzuur en is ook los te koop.
 
Ik heb mijn prijsofferte gekregen. 950€ en de verf is maar hitteresistent tot 150 graden... we zullen nog maar even verder doen met wat we hebben vrees ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Je lijkt me ook wat tijd spenderen en je kan er weer een geruime tijd mee door. Handvatten kan je natuurlijk paar nieuwe voor maken. Desnoods zoals Kazango al zei, redneck style. Gewoon een redelijk uitziende tak van de boom. Gaten er in en klaar is kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan