BasBQ
Beef en Steak

Bushveld - acacia

 

Svekke

Tondelzoeker
Berichten
11
Vandaag een testje gedaan met deze houtskool met de kamado.
Zak van 10 Kilo voor 22,90, wat mij betreft best 'ok'.

Ik vond weinig info of Reviews van deze houtskool, dus hierbij een poging tot review.

Zak was mooi gevuld met allerlei formaten, weinig gruis (kan puur geluk zijn). Geen troep gevonden tussen de houtskool (wederom kan geluk zijn).

Heb vandaag low 'n slow 8uren bezig geweest op de kamado en ging perfect, geen rare geuren of geknetter. Voor mij dus een goed merk.

Wie zin heeft kan onderstaande lezen, gaat over het maatschappelijk engagement van het bedrijf... (klinkt allemaal mooi)


Bushveld Charcoal 10 kg​

  • Bushveld Charcoal 10 kg
  • SKU: 192317304
  • Artikelcode: Bushveld10kg
  • Op voorraad

22,99
Aantal12345678910Meer...Aan verlanglijst toevoegen


  • Gratis verzending vanaf €100
  • Snel geholpen via chat en telefoon
  • Geholpen door echte BBQ pitmasters
  • Gratis achteraf betalen met Klarna

Productomschrijving​

Bushveld Charcoal 10 kg​


Bushveld Charcoal wordt gemaakt van Acacia mellifera, een invasieve doornstruik die langzaam het Namibische grasland overwoekert en grote schade toebrengt aan lokale ecosystemen.

Door jarenlange overbegrazing, slecht beheer en het afbranden van grote stukken grasland voor de landbouw heeft de bush in grote delen van Namibië vrij spel gekregen. Het gevolg hiervan is dat er een onbalans is ontstaan in de verhouding tussen grassen en struiken, waardoor de biodiversiteit van de schitterende natuur in Namibië in gevaar is gekomen.
Grote grazers zoals de zebra en de antilope worden verdrongen uit hun natuurlijke leefomgeving. In hun kielzog volgt de cheeta, die zijn jachtgebied ziet verkleinen en steeds vaker zelf ten prooi valt aan grotere concurrenten zoals de luipaard en de leeuw.
Gelukkig is het nog niet te laat. Het grasland kan teruggewonnen worden door de bush te ruimen. Dat geeft de natuur niet alleen kans om zich te herstellen, maar biedt ook kansen voor de lokale economie.

Bushveld Charcoal is ecologisch verantwoord, FSC-gecertificeerd Afrikaans braaihout van de hoogste kwaliteit.
Met uw aankoop draagt u bij aan het herstel van unieke natuurgebieden en steunt u lokale initiatieven zoals de Africat Foundation en het Cheetah Conservation Fund, organisaties die zich inzetten voor opvang en behoud van de gevarieerde populatie roofdieren van Namibië

IMG_20230107_091103.jpg


IMG_20230107_091008.jpg


IMG_20230107_090445.jpg
 
Dat zijn mooie stukken houtskool, en accia is een fijne neutrale houtskool.
Ook prettig idee vind ik persoonlijk dat je de wereld toch een stukje beter kan maken door duurzamere producten te kopen.
 
Laat je niet misleiden door leuke marketingverhaaltjes.
Het meeste houtskool uit zuid Africa is afkomstig van black wattle (Acacia)
Het groeit als kool en is een uitheemse plaag voor het inheemse gewas. Win win situatie dus.
Dammers, Peko Fire up) etc. zijn van hetzelfde hout gemaakt.
Persoonlijk vind ik dit een heel fijn allround houtskool. De zak die jij laat zien bevat een mooie sortering van niet te grote en ook niet te kleine blokjes. De prijs is ook redelijk.
 
Idd, daarom dat ik (klinkt allemaal mooi) tussen haakjes zette.
In theorie zijn zo een verhalen mooi, maar dikwijls is het pure marketing en gaat er een fractie van de opbrengst naar het goede doel.
Ik vond de prijs nog meevallen en ik probeer graag eens iet nieuw.
Laat je niet misleiden door leuke marketingverhaaltjes.
Het meeste houtskool uit zuid Africa is afkomstig van black wattle (Acacia)
Het groeit als kool en is een uitheemse plaag voor het inheemse gewas. Win win situatie dus.
Dammers, Peko Fire up) etc. zijn van hetzelfde hout gemaakt.
Persoonlijk vind ik dit een heel fijn allround houtskool. De zak die jij laat zien bevat een mooie sortering van niet te grote en ook niet te kleine blokjes. De prijs is ook red
 
Terug
Bovenaan Onderaan