BasBQ
Beef en Steak

Burnhard Nero - Pizza Oven

Sjuuls

Tondelzoeker
Berichten
11
Beste BBQgenoten,

Vandaag dan eindelijk de Burnhard Nero in gebruik genomen.
Door slecht weer, weinig tijd en nog een aantal slechte smoezen geen tijd voor gehad sinds ik hem 3 weken geleden heb aangeschaft.

Gisteren had ik hem al eens opgestookt om alle vet en productie resten te verstoken maar vandaag moest er dan toch echt wat eetbaars uit komen.
Wat me gisteren en vandaag ook weer op viel was dat hij behoorlijk wat verstookt, gisteren en vandaag heb ik hem gestookt met wat houtskool gemengd met berkenhout. Eerst hebben we samen met de kids appelflappen gemaakt en in de avond dan toch echt pizza's.

Ik heb de Nero aangeschaft als tussen oplossing, ik wil uiteindelijk een keramische pizza oven van ongeveer een meter aanschaffen.
Omdat ik deze niet permanent in de tuin wil hebben staan moet hij op een onderstel komen zodat ik hem in de schuur kan zetten, maar aangezien de schuur er nog niet is was ik op zoek naar een tussen oplossing.
De Ooni's kwamen als eerste in beeld en na wat zoekwerk kwam de Nero ook in beeld, uiteindelijk ben ik voor de nero gegaan omdat deze qua brandstof wat meer mogelijkheden heeft en wat prijs gunstiger is.

Nu ik hem eenmaal heb valt de kwaliteit echt heel goed mee, het RVS is ook echt RVS. hij is goed en stevig gebouwd en de plaatdiktes zijn niet te zuinig.
Hij is geïsoleerd waardoor de buitenschil wel warm wordt maar zeker niet gloeiend heet. Ik heb de bijbehorende opberg tas / hoes erbij en ook die is prima.
Wel vind ik hem wat aan de kleine kant, maar met wat betere voorbereiding kun je er met 4 volwassenen en een hand vol kids wel mee uit komen als je de taken wat verdeeld. Ik heb ook naar de concurrentie gekeken in dezelfde prijsklasse en deze zijn eigenlijk allemaal aan de zelfde maat.

Vandaag heb ik de pizza's in de keuken gemaakt en ze vervolgens buiten in de Nero gebakken, dan word wel snel duidelijk dat je een buitenkeukentje nodig hebt om een pizza te maken zodat je ook tevens af en toe kunt checken wat er in de oven gebeurd. Tevens ga ik de volgende keer eens pellets aan de gang.

Hieronder nog een paar sfeer foto's:

e5937e7a-d529-4bc1-ad8e-b931d3b2ca0f.jpg
e7a25e77-9eae-4d82-a579-2f230ddd342d.jpg

e945ae88-e42a-49e2-8cb8-c11388baf23f.jpg


0f235cde-7c24-4a86-9122-29187a5b0b24.jpg

6a503146-43b7-4e9d-8ce8-3e037686be1f.jpg

d89373dc-dd5f-4d8a-8fe3-0bce1927827d.jpg
 
Mooi ding hoor , en leuk met de Kids bezig geweest 😄👍🏻
 
Erg lekker hoor, zelfgemaakte pizza’s.

Bedankt voor je duidelijke uitleg voor je keuze.
 
Mooie tekst en uitleg!

Op naar vele lekkere pizza's!
 
Terug
Bovenaan Onderaan