BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken

Daklem

Tondelzoeker
Berichten
11
Hi allen,

In het voorjaar heb ik voor het eerst een Kamado (Grill Guru medium) gekocht. Omdat wij een prachtige overkapping hebben met inmiddels een loungeset groeide het verlangen naar een buitenkeuken voor mijn Kamado.

Na vele offertes te hebben opgevraagd kreeg ik de mogelijkheid om hem zelf te maken in een houtbewerker met een uit de hand gelopen hobby waar ik alle machines tot mijn beschikking had. Samen met mijn schoonvader (die al vaker heeft gewerkt met deze apparaten) hebben we in de zomervakantie een start gemaakt.

De eiken houten boomstammen waren al met een lintzaag tot plakken gezaagd. Deze plakken moesten we dus bewerken om planken en balken te maken voor het frame.

Het idee is:
Totale breedte frame: 240cm (5x5cm balken)
Diepte: 70cm
Hoogte 85cm (excl poten)

Het hele idee op papier uitgetekend en toen zijn we het frame gaan maken en hebben we schroefloos in elkaar gezet (d.m.v. deuvels).
De zijkanten, achterkant en de deurtjes hebben we met een lamello frees, koekjes en lijm in de lijmklemmen gezet om tot een strak geheel te komen.

Het blad hebben we zó gemaakt dat we 2 vloertegels van 60x60cm in kunnen leggen plus de onderkant verstevigd zodat je redelijk wat druk kan uitoefenen op de tegel zonder dat deze breekt.

Uiteindelijk het hele meubel nadat we deze in delen thuis in elkaar hebben gezet 2x in de blanke beits gezet. Hierdoor heeft het meubel een donkerdere robuuste uitstraling gekregen.

Omdat we dit in onze vrije uurtjes moesten doen heeft het gehele project 2.5 maand geduurd voordat het helemaal klaar is maar ik ben blij met het resultaat.

Hier onder volgen de foto's van het project.
 
Fotos

0A194459-9C9C-472D-92A1-277C5BAE8DDA.jpeg


86453BA3-3544-4D19-8242-DD249C7B804A.jpeg


3F3F7334-5723-4E1F-9BAC-50BA31AB5C1F.jpeg


ECC7480D-12A7-4662-B254-9F743F91A551.jpeg


5AD5FD22-BF54-4392-AFEE-0AC5C7A9E744.jpeg


16653DEB-7005-47D5-A870-2F75B9BFC306.jpeg


87BFB3D6-9636-4FFB-BE24-FD04EDBE2881.jpeg


D89EFBBF-2E79-486A-BF5D-6F8E2E5B4B29.jpeg
 
Prachtig meubel geworden zeg! Gaaf om met dat ruw bezaagde hout te starten en zo'n strak eindresultaat te hebben.
 
Super gaaf project zeg! En met een waanzinnig mooi resultaat.
 
Zo! als ik toch eens die apparatuur had, en de kunde om zoiets in elkaar te zetten....
prachtig meubel geworden, helemaal super met de tegels in het werkblad! daar ga je nog heel veel plezier aan beleven
 
Super gaaf meubel geworden zeg! Offtopic: geweldig huis heb je trouwens!
 
Hele mooie is het geworden. Een werkplaats om van te dromen. Zelf heb ik overwogen om meer eiken in mijn meubel te verwerken. Ik heb een keer deurtjes zo gemaakt voor binnen maar dat trok krom.
 
Dat is een heel gaaf meubel geworden!
ook lekker veel opbergruimte.
 
Hele mooie is het geworden. Een werkplaats om van te dromen. Zelf heb ik overwogen om meer eiken in mijn meubel te verwerken. Ik heb een keer deurtjes zo gemaakt voor binnen maar dat trok krom.
De deurtjes zijn aan de achterzijde verstevigd omdat ze zwabberden toen ze gelijmd waren. Ze zijn relatief hoog en smal. Dit helpt erg goed en ze zijn nu behoorlijk stevig. Ik hoop ook dat ze niet meer krom zullen gaan trekken. Tijd zal het leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan