BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken zonder overkapping

Hittema

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoihoi,

Ik ben druk bezig met het ontwerpen van een buitenkeuken voor hier in de tuin. Nu heb ik geen overkapping en ik vraag mij af of het dan überhaupt mogelijk is om een enigszins duurzame buitenkeuken te maken. Zijn er houtsoorten die dit goed kunnen hebben? Wat zijn echte no-go’s hierin?
 
@Hittema : er zijn hier diverse draadjes te vinden van buitenkeukens zonder overkapping van diverse houtsoorten en alle voor en nadelen erbij.
 
Ik verplaat deze even naar het juiste onderdeel, waar staat je Barbecue, DIY is meer voor zelfbouw BBQ's
 
Er valt zeker iets te maken wat bestand is tegen de weersomstandigheden. Er zijn immers ook houten boten die zeebestendig zijn. De vraag is een beetje wat het je waard is en hoe lang je het mee wilt laten gaan.
Ik ben zelf geen timmerman, dus ik kan je niet helpen bij welke houtsoort en welk ontwerp lang goed blijft.
Maar mijn vermoeden is dat het al gauw een prijzig geheel gaat worden als je het lang mee wilt laten gaan.

Je kan ook kijken naar buitenkeukens zoals de modulaire units van BGE, dat is een combinatie van staal en hout.
 
Ik heb zelf momenteel een buitenkeuken in bestelling staan van De Kolencentrale (geen idee of dit hier genoemd mag worden eigenlijk). Betreffen relatief betaalbare keukens gemaakt van europees eikenhout met natuurstenen bladen waarin een uitsparing gemaakt wordt die past bij je BBQ. Ben bij de heren wezen kijken in Wormerveer waar ze deze maken en zag er goed uit! Gaven aan dat het eventueel zonder overkapping kan, maar dan wel jaarlijks het hout behandelen. Dan kan het in principe geen kwaad en toch wel 10-15 jaar mee gaven ze aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan