BasBQ
Beef en Steak

Buitendiameter bastard large

Job7777

Sprokkelaar
Berichten
41
Gents!
Ik wil binnenkort de bastard large aanschaffen. Voordat deze komt wil ik alvast een buitenkeuken maken.

ik ben van plan om een betonnen aanrechtblad te gieten van ongeveer 70cm bij 170cm met aan één kant een gat voor de bastard. In de bekisting wil ik radii frezen zodat het blad aan de kanten en bij het ronde gat opstaande, afgeronde randen heeft.

echter, ik weet niet wat de buitendiameter van een black basterd large is. 😬 Kan iemand me daarmee helpen?
Het zou namelijk jammer zijn als de Q er na al die moeite er niet inpast..

nadat het blad is uitgehard wil ik de bekisting zo netjes mogelijk uit elkaar halen, zodat hij hergebruikt kan worden.
Als er iemand is die iets soortgelijks wilt maken kan de bekisting ophalen als hij/zij wilt.
 
Op de website van The Bastard staan de tekeningen van de Large met de maten. Waar je wel aan moet denken is het openslaan van de deksel. Ten opzichte van het einde van het scharnier (2020 model) steekt de deksel als deze openstaat zeker 15 centimeter uit. Mijn tafel is 80 diep en staat bijna 5 centimeter van de muur vandaan. Op deze manier kan de deksel niet open ,onder de muur te raken. Ik heb het opgelost door de Q te draaien, maar is eigenlijk een beetje jammer. Ook de inbouw hoogte klopte niet helemaal. De deksel kon door het scharnier niet open. Moest het schap van de Q zelf nog enkele centimeters verhogen. Ik hoop dat het duidelijk is zo.
20210425_134821.jpg
20210425_134900.jpg
 
Pascal, super bedankt voor je advies!
Hiermee gaat het zeker lukken en het voorkomt dat ik de fout maak waardoor de deksel tegen de muur aan komt. 😉
 
Graag gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan