BasBQ
Beef en Steak

Broodje Genootschap -PP- Summit Char.

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Vanmorgen gelijk los met mijn nieuw aanwinst, de Weber Summit! Uitgezocht met behulp van de mensen van het Genootschap (welke bbq past bij mij..)
Ik wilde gelijk kijken hoe stabiel ik de temperatuur kon houden laag en ben dus voor een mooie PP gegaan zoals de meesten van ons hier op het Genootschap.
Gerubt en saus alla @noskos die heb ik ook veel voorbij zien komen hier op het Genootschap
De heerlijke Coleslaw/Koolsla van @Dominique gevonden hier op het Genootschap. Al met al blijft dit alles mijn favo PP.

1611427325975.png

Een lange sessie met houtskool.. Als ie nou maar zuinig is met brandstof!
2 blokjes kersenhout er bij.​

1611427406698.png

En tot over 5 uurtjes....

1611427678333.png


Digitaal geeft op dit moment 108 graden aan. Klokje is betrouwbaar dus. Op mijn mastertouch gaf ie altijd 15 a 20 graden meer aan.


1611427765375.png


Even een dipje na 4 uren zonder ook maar een schuifje aan te raken. Superstabiel. Alleen op dit moment even met de 'One Touch' hendel de as losgeklopt en verwijdert. Hij klom weer mooi naar een ca 110 graden en bleef er weer mooi staan.


1611427881715.png

En zo zag hij er na 5 uurtjes roken uit. In de folie en er weer op. De temp klom toen wel enorm naar een 150 graden. Ging ook niet meer omlaag.
Heeft geloof ik, wat ik wel eens hier op het Genootschap gelezen heb met het gebruik van de Alu folie te maken... Mooi laten staan zo die schuifjes.

1611427944456.png


En zie hier het resultaat na een 9 uurtjes inclusief rust.. Mijn Broodje Genootschap

Ik begrijp ieders enthousiasme nu van hun Kamado... Wat mooi als een bbq zo stabiel in temp is.

Morgen even kijken hoeveel houtskool er nog over is.

Bedankt voor het kijken. Groet Marten
 
Ziet er zeer goed uit! Erg smakelijke PP zo te zien. Alvast gefeliciteerd met je knorrie (er vanuit gaande dat die snel zal volgen)!
 
Ziet er zeer goed uit! Erg smakelijke PP zo te zien. Alvast gefeliciteerd met je knorrie (er vanuit gaande dat die snel zal volgen)!
Ehm... die heb ik al een tijdje! Ben aan het sparen voor de Koe! :ROFLMAO:
 
Haha bij mij had je gisteravond ook geen Knor! Toch een gaaf ding die weber summit. De PP van Noskos icm de Coleslaw van Dominique is een houde combinatie. Ziet er heerlijk uit zeg! P. 's. Waar koop jij doorgaans dat formaat blokjes Rookhout? Mijn blokken zijn soms wel 4x zo groot wat te veel kan zijn voor ons.
 
mooie run ! Goed gelukt met mooie constante temperatuur. Super bbq heb je aangeschaft !
 
Mooie run met een mooie bbq
Das een dagje genieten geweest

P. 's. Waar koop jij doorgaans dat formaat blokjes Rookhout? Mijn blokken zijn soms wel 4x zo groot wat te veel kan zijn voor ons.
Bij zaag en bijl 😁
 
Haha bij mij had je gisteravond ook geen Knor! Toch een gaaf ding die weber summit. De PP van Noskos icm de Coleslaw van Dominique is een houde combinatie. Ziet er heerlijk uit zeg! P. 's. Waar koop jij doorgaans dat formaat blokjes Rookhout? Mijn blokken zijn soms wel 4x zo groot wat te veel kan zijn voor ons.
Ik gebruik normaal altijd 2 x appel voor de smaak, das mijn favo. en daarbij 1 kersen voor de kleur. Helaas is mijn appel op.. Dus dit keer alles kersen. Die kersen is een zak van 1,5 kilo met bijna perfecte blokjes idd. heb ik al een dik jaar geleden bij de Sligro gehaald. Was nogal prijzig geloof ik toen. Toen ik deze procureur haalde van de week heb ik nog snel gekeken naar brandstof en rookhout maar zag zo snel niks staan.

Wat @Ridevi71 zegt, loop je tegen wat mooi hout aan tegen een mooie prijs dan zelf maar even de bijl er in. Het gaat om de rook
 
Laatst bewerkt:
Mooi, de favoriet bij ons thuis is de Koreaanse versie. Heb je die al geprobeerd?
 
Dat blijft gewoon heerlijk, mooie run!
 
Mooi, de favoriet bij ons thuis is de Koreaanse versie. Heb je die al geprobeerd?
Nog nooit aan gedacht ook. Recept staat ook hier ergens?
 
Dank voor je antwoord. Idd de bijl er maar in volgende keer :p

Koreaanse PP:

Gaat mijn volgende worden!
 
Dank voor je antwoord. Idd de bijl er maar in volgende keer :p

Koreaanse PP:

Gaat mijn volgende worden!
Staat op het lijstje> Bedankt!
 
Mooi en lekker broodje pulled pork is geworden.
 
Mooie run om die nieuwe Q eens goed vies mee te maken. En dan nog eens heerlijke PP toe. Dat moet smullen geweest zijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan