BasBQ
Beef en Steak

Brisket stomen - hoe doe je dat en waarin? - voor pastrami / Montreal smoked meat

jberendsen

Tondelzoeker
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort Montreal smoked meat te maken (recept staat ook elders op dit forum. Lijkt een beetje op pastrami. Hierbij wordt de brisket niet helemaal gaar gekookt op de bbq maar gaat deze er eerder af en wordt deze de volgende dag gestoomd.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met het stomen van een brisket nadat je het gerookt heb? Zo ja, hoe doe je dat het beste en waarin? Ik heb niet een stoompan waar een hele brisket in past... En de brisket in stukken snijden is ook al weer zo wat... Ik heb ook geen stoomoven dus dat is ook gen optie. Iemand tips of ervaringen?

Bvd!

Groeten,
Jeroen
 
Zou hem gewoon strak inpakken in twee lagen aluminiumfolie, met wat vocht erbij en dan garen tot de gewenste temperatuur. Kan gewoon op de bbq
 
Zou hem gewoon strak inpakken in twee lagen aluminiumfolie, met wat vocht erbij en dan garen tot de gewenste temperatuur. Kan gewoon op de bbq
Frits een dikke plus1, inpakken met vocht is de stoomfase
Als je het anders wilt doen zou je het vlees na de rookfase in een grote diepe RVS bak kunnen leggen met een laag vocht of jus, goed afdekken met alu folie en sudderen tot de gewenste zachtheid, dit zou je ook in een pan kunnen doen.
Eigenlijk de ouderwetse manier van suddervlees.

Maar dit principe komt op hetzelfde neer als wat Frits schreef.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan