BasBQ
Beef en Steak

Brisket ear burnt ends

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Gister was het tijd om van de ear snacks te maken. Zaterdag alleen een jachtpartij gehad om aluminium bakjes te scoren. 4 supermarkten, niets. Toen maar effe naar de shoarmazaak geweest en ze daar kunnen krijgen ☺️. Maar eens bij de Makro kijken

Hij lag al effe in de vriezer, was bij de laatste bestelling bij Beef & Steak mee besteld

72F9439F-38FC-4F49-8CF7-778CB996F031.jpeg


Na deze van het vet verwijderd te hebben, is gelukkig niet het duurste stukkie vlees hield denk de helft van het gewicht over, klaar voor de rub

C0A3330D-CCDD-47E6-8B84-0A11F6F6A4CE.jpeg


Eitje aangestoken, Jack Daniels snippers in een box gedaan en op het houtskool gezet, platesetter rooster en ear geplaatst. Dit zoals in Noskos z’n YouTube bijdrage

30600D54-535D-4D01-83AC-3CC489682A14.jpeg


Omdat het niet droog zou blijven maar een pluutje opgezet

56E3F4A7-9A08-4383-95F7-EC094C0393AF.jpeg


Na 3 uur de bark gecontroleerd, zat nog niet vast. Duurde een uurtje langer. Geen foto gemaakt voordat de folie erom ging

Na zo’n 30 min was de 92 graden bereikt en begon het prikken, na 15 min ging de thermapen er goed in en kwam tie er zo vanaf

E3E591CA-22C1-4361-A09B-A5295921A800.jpeg
B9D2D2E3-541E-4EE6-8213-CE58121D8F22.jpeg
.

Helaas weinig sap in het folie om te gebruiken

Bakjes gevuld en de saus erbij

B39D0C37-3E94-45B4-9673-E46ED2D2BC12.jpeg


Na 45 minuten eraf en klaar om te nuttigen met een apple bandit. Blijf dat toch lekker vinden als de zon weer tevoorschijn komt.
Beide sauzen smaakte

6F14E68A-E62E-481E-880A-58FFBCFD1901.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt, had je het stuk ook geïnjecteerd?
 
Niet geïnjecteerd, had Dennis ook niet gedaan in z’n filmpje.
Was ook een aardig plat stuk na het schoonmaken, naald zou er zo doorheen gaan 😱

Op YouTube zie je ook vaak dat er niet geïnjecteerd word, toch ook eens met een minder sterke rub maken zodat de smaak van het vlees zelf meer naar voren komt.
In gedachte blijf ik de smaak proeven zoals bij de Pendergast.

Geef nog niet op en en anders aan de gang met bouillon
 
Ziet er lekker uit.... je had me zo kunne bellen !

Wat betreft bakjes ik gebruik altijd de kleinste rvs braadslee van de ikea.
 
lekker snackie hoor
heb je nou ijsblokjes in je kasteelbiertje gedaan? ;)
 
Zet er smakelijk uit 😋
Hoe lang heeft hij er totaal opgelegen nu?
Misschien dat ik dit ook eens ga proberen.
 
Hey @rno. Is alleen zon ear nu de moeite waard, qua tijdsinvestering en resultaat. Weegt het op tegen een whole packer? Of andere recepten die 6u duren?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bram, ik wilde het een keer maken en had het liggen.

Er gaat echt nog wel een keer een whole packer komen maar ben er nog niet uit om wel of niet te injecteren. Als ik aan het stuk terug denk wat ik bij Pendergast, dank Dennis, op heb loopt het water weer de mond in.

Zal m’n flat voorbij moeten gaan, die was toe te ver gegaan
 
Hoi Bram, ik wilde het een keer maken en had het liggen.

Er gaat echt nog wel een keer een whole packer komen maar ben er nog niet uit om wel of niet te injecteren. Als ik aan het stuk terug denk wat ik bij Pendergast, dank Dennis, op heb loopt het water weer de mond in.

Zal m’n flat voorbij moeten gaan, die was toe te ver gegaan
Ik vind een flat alleen veel lastiger dan een whole packer. Speel met de gedachte om volgend weekend weer een brisket te maken. Misschien dat ik dan ook eens injecteer. Vooral stuk flat zonder point.
 
@ Bram,
Heb effe het forum voor je afgezocht:

injecteren is wel slim om te doen, ik raad Ewalds injectie aan.
1 zalkje jus met uitjes van knor
1 zakje jus met uitjes van maggi
100 ml Madeira.
boter volgens de verpakking

Ik ga je draadje zekers lezen volgend weekeind
 
@ Bram,
Heb effe het forum voor je afgezocht:

injecteren is wel slim om te doen, ik raad Ewalds injectie aan.
1 zalkje jus met uitjes van knor
1 zakje jus met uitjes van maggi
100 ml Madeira.
boter volgens de verpakking

Ik ga je draadje zekers lezen volgend weekeind
@@rno, Dank! Ik denk dat ik dat zeker ga doen komend weekend. Maar alleen flat. Mijn runs zonder injecteren waren altijd goed. Zeker de point, puntje van de flat kan sappiger, alleen houdt de missus hier van wat “droger” (ja, het bestaat echt😕). Wil niet zeggen dat het niet beter kan. Iets nieuws proberen dus. Aaron Franklin (=Brisket God) injecteert niet. Meathead ook niet. Ik wrap altijd in butcher paper tussen 70 en 75 graden. Werkt ook goed.
 
Daar zit ik ook mee, zijn er ook zat die niet injecteren
Weet ook wel waar het fout / niet goed ging de vorige keer. Lette teveel oude tijd dat de eters er waren. Volgende keer gaat het met de Genius en dan op temp. 😉.
 
Ik ga het mee maken volgend weekend. 🥳
 
Dit ziet er zo lekker uit. Iets voor volgend jaar op de camping

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan