BasBQ
Beef en Steak

Bob als beer can chicken

 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
Sinds de aanschaf van mijn genesis had ik al een spit. Sterker nog, ik had de spit 2 weken eerder. (De webernduurde anderhalve maand voordat deze er was en in de tussentijd zag ik het spitje in een aanbieding langskomen.)
Om die reden eigenlijk altijd een hele kip (of soms 2 tegelijk) alleen met behulp van de spit klaar gemaakt.
Toch veel bcc gerechten gelezen en wilde wel eens proeven of ik een verschil kon proeven.

Bij gebrek aan bierblikjes, is deze kip de bob en moet deze het met cola doen.

Beetje olie er op, kruiden erop, het blikje met de blikopener bewerkt, de helft eerst opgedronken, de andere helft laten zitten. Beetje kruiden in de cola en vervolgens het blikje op een plek gedrukt bij de kip waar de zon niet schijnt :D
d2698bd3bbf3d2f64e3f4d7fccd5dc18.jpg


Even een plaatje van de boel in actie
651dcb5e5cedd6318b6e966a7c38ecbd.jpg


En zo het eindresultaat:
e940e6f90b730bd1022427417d5be8a4.jpg


Dat blikje viel vies tegen om deze weer uit de rectum van de kip te verwijderen :D

Conclusie: ik vond de kip niet denderend van kwaliteit, normaal haal ik deze bij de poelier maar dit keer was hij van de appie. Goed, volgende keer gewoon weer van de poelier, kost hetzelfde maar smaakt beter.
De kip was super sappig aan de binnenkant en dat viel me erg mee. Ik proefde duidelijk een zoete vleug van de cola (of de suiker in de cola). Top.
Het velletje van de kip was alleen rubber-achtig en dat vond ik erg tegenvallen. Normaal gebruik ik geen olie maar alleen een rub of schoei ik de buitenkant op een hogere temperatuur (aan het spit eerste kwartier 225, daarna op 175 klaar maken, of laatste aantal minuten met vleugels of drumsticks even direkt ), had ik dit keer niet gedaan, jammer. Ik heb geen druipbakje gebruikt met bijvoorbeeld aardappeltjes erin, ik kan me voorstellen dat wanneer het vocht en vet hierop druipt, dit zeer lekker is!
Dan de techniek: de bcc heeft me erg verrast in positieve zin. Heb je geen spit dan is dit een super oplossing. Je komt er erg dicht mee in de buurt van een kipje van het spit. Echter, eerlijk is eerlijk, de volgende keer gaat de kip weer op het spitje, vind ik net iets lekkerder. En gelukkig maar, anders had ik die 100 euro voor de katse viool uitgegeven
Zou ik echter 10 kippen tegelijk moeten maken, dan zou ik ze op de bcc methode doen omdat ik ze dan allemaal tegelijkertijd kwijt kan, en zou ik me totaal niet schamen voor het resultaat.
Zie het verschil als een 9 en een 9.5 :D

Bedankt voor het kijken / lezen!
 
Mooi kippetje, maar haal ze voortaan niet meer bij de AH. Van de poelier hier op de markt zijn ze 100% lekkerder. Maar steekt daar nou een tandenborstel uit je kippetje? ;-)
 
M4rtijn76 zei:
Mooi kippetje, maar haal ze voortaan niet meer bij de AH. Van de poelier hier op de markt zijn ze 100% lekkerder. Maar steekt daar nou een tandenborstel uit je kippetje? ;-)
Ik haal ze normaal altijd bij de poelier, maarja.... Dit keer had de vrouw er een meegenomen van de appie... Doet ze niet weer :D
Hehehe, en das idd een tandenborstel. Kip moet wel netjes zijn
 
lekker hoor, welkom bij de tokkies
 
Gefeliciteerd met je Bob tokkie. Resultaat ziet er goed uit, maar een kip aan het spit is en blijft toch erg lekker.
 
Thanx allen!
(2 out of 3 aint bad :D )
 
Mooi kippetje, welkom bij de tokkies.
 
Lekker hoor zo'n kippie! Gefeliciteerd met je kippetje!
 
Gefeli met je Tokkie! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan