Beef en Steak

bir kaleng ayam Indonesia (Indonesische bierblikkip)

Peter64

BBQ Junkie
Vandaag voor het eerst een BCC gemaakt op de nieuwe Q. Aangevuld met Sajoer boontjes en nasi kunjit.
Kip 1400 gr. Eigen rub gemaakt. Ik gebruik zelden of nooit zout. Ook boemboes etc maak ik zelf. Mis alleen mijn buurt toko. Die is wegens omstandigheden gesloten.
Kip is op de borst gevuld met knoflook, rode peper en schijfjes gember. Bij gebrek aan indonesisch bier maar een lekkere limburgse gepakt.
In- en uitwendig de kip in de droge rub gezet. Op de borst is de rub aangevuld met een beetje ketjap manis. Anders gaat dit overheersen.
Op de Q. 2 kolenmandjes met in totaal 30 briketten, waarvan12 hete briketten . Temp de gehele run zonder veel moeite constant tussen 165 en 175 C. 2 probes gebruikt op borst en dijbeen. Ingestelde kerntemp 72 voor de borst en 82 voor het dijbeen. 1 envelop met apple snippers mee gerookt.
De borst was eerder gaar. Deze afgedekt met folie. Laatste 15 min. wat citroen laten verdampen.
Intussen de boontjes, rijst en zoetzure saus gemaakt.

Kip heeft in totaal 90' op de Q gelegen. Alles perfect gaar. Gember erbij is verrukkelijk. Uiteraard is niets over gebleven.

Volgende keer toch wat minder briketten. Ik denk dat 1 volle kolenmand voldoende is.

1 de kip.JPG

2 kip gevuld.JPG

3 Boemboe Boontjes (1).JPG

4 Op de Q.JPG

4 Proces bewaken.JPG

5 nagenoeg klaar.JPG

6 Klaar.JPG

7 Selamat Makan.JPG

8 Kerkhof.JPG

Komen de smaken goed in het borstvlies?
heb laats kipkruiden weggegooid, wat zat daar een zout in

Ziet er lekker uit, welkom bij de tokkie's en alvast gefeliciteerd met je sticker

Lekker hoor, gratz met tokkie!

Heerlijk dat Indonesisch eten. Ziet er goed uit. En je chick heeft lekker wat kleur op gedaan in de Q. Had graag een vorkje mee geprikt
Gefeliciteerd met je tokkie

Lekker hoor mooi kippetje lijkt mij ook wel lekker gember,knoflook en rode peper onder het velletje ook maar eens proberen 😋

Terug
Bovenaan Onderaan