BasBQ
Beef en Steak

big green egg large verplaatsen

DeBers

Tondelzoeker
Berichten
9
Hi allen,

Praktische vraag. Wat zouden jullie doen?
Ik heb een Big green egg large. Die staat los in een bbq meubel.

Dit weekend wil het meubel gaan schuren en beitsen om weer eens een seizoen of 5 mee te gaan.

De Green egg is best groot en zwaar.
Is het aan te raden om hem uit elkaar te halen en dan los van elkaar op te slaan? Of zouden jullie hem gewoon in zijn geheel tillen en dan in bubbelplastic oid apart zetten?

Mvg,

Vincent
 
Als je het met 2 of 3 kan doen zou ik het aandurven hem in zijn geheel er uit te halen.
Wel leeg halen natuurlijk.

Alleen, dan zou ik hem demonteren voor de zekerheid.
 
Als je hem toch eruit moet halen, gelijk even een klein beurtje geven, bijvoorbeeld het vilt vervangen anders moet je dat straks doen als hij weer in het "nieuwe meubeltje staat";)
 
Nou alle tips zijn duidelijk. succes.
 
Ik zou het interieur eruit halen en dan een spanbandje door het onderste gat dan kun je makkelijker tillen.
 
ik heb dit zelf ook al een paar keer gedaan. maar dan wel alles uit de egg gehaald. scharnier en deksel los gemaakt de dome eraf gehaald. en toen de base eruit getild. moest ef kracht zetten maar het ging wel.:) gelijk nieuw vilt geplakt. en een nieuw scharnier geplaatst .
 
Even leeg halen, dome en scharnier er af halen en je tilt hem er zo in je eentje uit. Ikzelf zet hem dan even op het gazon (base op de kop).
 
Terug
Bovenaan Onderaan