BasBQ
Beef en Steak

big green egg frame

AlexanderD

Tondelzoeker
Berichten
9
Is er iemand die gebruikt maakt van het EGG frame (gepoedercoate aluminium tafel van BGE)? Heeft die dan ook last van onaangename geur vanuit de tafel als die warm krijgt (egg op plus 250 graden voor wat langere tijd)
Wat frustrerend dat de lekkere geur van pizza verloren gaat…
 
Ja ik gebruik 't frame..
Hebben we het iver het modular nest systeem?
Nog nooit iets naars geroken.
Staat ie wel vrij?
Heb je het vilt geplakt op het kruis waar die op staat?
47BE1E07-11A7-4C94-A35E-E576636310C1.jpeg
 
Inderdaad over dergelijk frame. Staat helemaal vrij. Ik zal moeten uitvissen of er vilt onder zit. Ik heb hem zelf niet geïnstalleerd. Alvast bedankt voor de reactie!
 
Had je hier al langer last van of sinds kort .
Het is nu wel de tijd dat katers overal tegen op sproeien. Dit met warmte kan behoorlijk gaan stinken 🤢
 
Ik heb hem van eind vorig jaar. Eigenlijk al de hele tijd dat ik zo nu en dan gewaar werd. Ik denk niet dat ik het bij katers moet gaan zoeken. Eerst dacht ik dat het misschien te maken had met lijm op de gasket. Nog later dacht ik aan de aan de afdichting van de draft door. Maar het lijkt echt wel van het frame te komen. Toch bedankt voor het meedenken!
 
Misschien eens horen bij de leverancier, Misschien komt het vaker voor
 
De leverancier was niet op de hoogte van zo’n probleem maar zou toch eens checken bij BGE. Even afwachten dus.
Ik heb ondertussen ook eens gecheckt en het vilt op het kruis is aanwezig.
 
Zit er niet ergens uit het zicht nog wat beschermfolie?
Of net ergens onder/achter?
 
Ik zie niks van verpakking maar ik heb me wel al afgevraagd of er binnen het frame niks zou zitten… Daarnaast is er wel een kunststoffen bescherming op een aantal plaatsen. Ik gok op een van deze. Lak zou me echt wel heel zwaar tegenvallen…
 
Terug
Bovenaan Onderaan