BasBQ
Beef en Steak

Bife de Tira

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
370
Gisteren de trouwe ikea gietijzeren pan op de BBQ om de Bife de Tira in af te bakken.
Heerlijk stukje vlees. Lekker krokant aangebakken, helemaal top.

Hoe bereiden jullie dit? Gewoon op rooster of ook in de pan?





 
Mooi smakelijk 😋 stuk vlees met mooie bruining en cuisson.
Waar heb je die vandaan gehaald.

Persoonlijk zou ik hem op het rooster doen.
 
Ik had ook gekozen voor de grill, maar als je het met deze cuisson uit de pan haalt, zou ik verder niet meer zeuren 😝.
 
lekker stukje vlees met een mooie bereiding en prachtig resultaat. Was vast zo op !;)
 
Mooi smakelijk 😋 stuk vlees met mooie bruining en cuisson.
Waar heb je die vandaan gehaald.

Persoonlijk zou ik hem op het rooster doen.
Ik heb laatst een stuk van rond de 3kg bij Beimer uit Enschede laten komen. Daar heb ik dus zelf plakken van gesneden. Misschien niet zo precies gesneden als de professional zou doen.

Smaakte inderdaad erg goed en was zo op.
Volgende keer probeer ik gewoon het rooster, dit is inderdaad wel weer meer poetswerk.
 
prachtig stukje vlees zeg
zelf zou ik het ook op het rooster bereid hebben maar je hoort mij niet klagen
goed gelukt
 
Dat ziet er een prachtige steak uit. En een heel mooi cuisson. Heb je mooi gedaan.
Het garen in een gietijzer pan geeft je simpelweg meer korst. Als je de pan heel heet kunt krijgen gaat dat heel mooi. Je hebt dan een korst uit een stuk ipv strepen. De smaak van houtskool zal wellicht minder teug te vinden zijn. Maar dat kun je weer doen door even kort indirect voor te garen met wat rookhout. Ik heb nu GrillGrates. die werken heel mooi om strepen te trekken en een korst te geven. Daar gaar ik nu mijn hertenbiefstuk of reeën biefstukken op. Dat deed ik voorheen alleen maar in een pan. De hitte die tussen de roosters door komt maakte dat die magere stukken vlees te veel een grijze rand kregen en te weinig korst. Voordeel van garen in de pan op deze manier is dat je het vet opvangt en daar nog een lekkere jus van kan maken of eventueel een hele rijke pepersaus.
 
Ziet er lekker uit
Volgende keer op het gietijzeren rooster maken en zien wat je het lekkers vind.

Zoals Bram aan gaf, nu wel een lekkere jus
 
Je kan zo'n vraag niet stellen met zulke zalige foto's erbij...
 
Ziet er heerlijk uit! Hoelang heb je hem gebakken en op welke temperatuur ongeveer?
 
Machtig stuk vlees zeg , mooie garing 👌🏻
 
prachtig bereid! Mij voorkeur is ook het rooster maar de korst is we prachtig in de skillet.
 
Wanneer je voor een mooie korst gaat, dan zou ik ook eerder voor de skillet gaan
 
Dat ziet er smakelijk uit, mooi stuk vlees zo en fijne garing.
 
Wanneer je voor een mooie korst gaat, dan zou ik ook eerder voor de skillet gaan
Ja, of zoals mijn update aangaf...krijg je ook een fraaie korst van een speksteen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan