BasBQ
Beef en Steak

BeerCanChicken!

 
 
 

Gielen

Vuurmaker
Berichten
81
Het is alweer enige tijd geleden dat ik BCC maakte, met name omdat de vrouw niet zo’n fan is van een hele kip, en ook omdat als ik hem dan toch maakte, ik hem vaak op het spit maakte.

Vandaag toch weer gedaan (en voor mevrouw een entrecote) en geen spijt van!

Ik ben vanmorgen begonnen met het rubben van het kippetje, basic Verstegen met toegevoegd gedroogde tijm en rozemarijn. De kip verder gevuld met een paar partjes citroen.

Rond 16.00 de Weber aangezet en rond 16.30 het kippetje op een blik erop. Temperatuur zo rond 180gr. tot een kerntemperatuur van 70graden en daarna alle schuiven los voor een knapperig velletje. Rond 17.40 ging de kip er af om te rusten.

Het velletje was helaas niet echt crispy, maar het vlees was gelukkig botermals. Iemand nog tips hoe het velletje knapperig te krijgen en toch een sappig kippetje te houden?

Iig hier nog de foto’s als bewijs, voor mijn eerste sticker :)
b3f0d7f13a91935175e990cdead1bc06.jpg

befb74e312c7d6f2ce71c26f4b367414.jpg

01c4ef4fb2411fe17dae7957a5c2ef89.jpg

d1f6e2a8fab3fa24de3312f54f3093eb.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
lekker hoor. mooi kippie
ik denk dat ik je wel alvast kan feliciteren met je sticker
 
Lekkere kip ik had best mee willen kluiven. ;)
 
Alvast gefeliciteerd met de sticker! Het kippetje ziet er lekker uit.
 
Lekker chicky hoor. Ziet er lekker uit.
Gefeliciteerd met je tokkie

Voor een krokant vel gewoon gelijk op hoge temperatuur gaan zitten. 170-180gr. 1u 15min en hij is klaar. Maar dat is niet altijd een garantie zie je wel. Miss de kip laten drogen in de koelkast. Na het rubben nog een aantal uurtjes terug in de koeling.
 
Mooi kippetje.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan