BasBQ
Beef en Steak

Beercan Chikuuuun

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Ik moest er vandaag ook aan geloven. Het was beercan tijd. Dus vanmorgen lekker op tijd naar de poelier voor 2 lekkere chickies. Rub gemaakt en de kippen een fijne massage gegeven.
De meisjes in de koelkast gezet en met de mandoline wat groenvoer voorbereid. Kokosbriketten in de brand gestoken, iets minder dan wanneer ik gewone briketten zal gebruiken. Kippies in de bbq En daar begon het feest of niet eigenlijk.
Om het netjes te zeggen doen de nieuwe kokos briketten niet wat ik ervan verwacht had.. ze krijgen morgen nog een kans maar ik ben niet erg entousiast.. Terug naar de kippies... Na 2.5 uur stoeien met temperatuur en briketten waren we toch wel erg gelukkig met het resultaat kip smaakte 👌 en nog een mooie bijkomstigheid was dat zoonlief inmiddels een pizza had opgewarmd.... alweer minder delen🤣
Ondanks de frustraties toch weer een zeer geslaagde maaltijd.

20200717_162009.jpg


20200717_164759.jpg


20200717_192501.jpg


20200717_193004.jpg
 
Nou de gebraden meisjes zien er lekker uit.
Zo te zien heben ze prima gesmaakt.

Vraagske: welke briketten heb je gebruikt en op welke temp heb je de Q voorbereid ?
 
Die van Prodica. Hier heb ik 2 zakken van cadeau gekregen dus ruim voldoende on goed te testen
 
Die van Prodica. Hier heb ik 2 zakken van cadeau gekregen dus ruim voldoende on goed te testen
Aha, dat schreef je deze week.
Zijn die dingen die elders als Welkoop / Terlanco verkocht worden.
Ben benieuwd zal deze mrg ook eens in de fik steken.
 
Die zien er heerlijk uit
 
Die Dames zien er mooi zonnebank bruin uit. Gefeliciteerd met je Tokkie
 
Die staan er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
dat zijn lekkere chicky's. Mooi de groentjes tegelijk mee onder de kip. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Welk rookhout had he erbij gelegd? Ik heb een dame in de koelkast liggen om morgen haar dienst te laten doen.
Heb keuze uit 10 houtsoorten, maar geen idee welke te nemen. Ik lees vooral van fruitbomen en daar heb ik dan appel, peer, kersen en pruimen liggen.
 
Zoooww. Die zien er goed uit. Meteen 2 💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan