BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 
 

MaartenW

Vuurmaker
Berichten
59
Vrij nieuw op dit forum en zie allemaal recepten voor bij komen die er goed en lekker uit zien. Nog niet zo lang een WMT premium en al wat dingetjes indirect gemaakt, recent nog een buikspek low 'n slow(nog wat oefenen daarmee). Nu zie ik het recept met beercan chicken en lijkt me een lekker en leuk recept om te maken. Ik vraag me echter af of die op de grill (met slede) geplaatst moet worden(past dat wel onder het deksel) of is het beter op het kolen rooster? Beide zie ik namelijk terug op het net. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Of zo'n kip op het grill of het kolen rooster geplaatst moet worden hangt af van de beschikbare ruimte (hoogte) ik had een Weber OMT47 en moest de Kip dus wel op het kolen rooster plaatsen. Dan moet je de kip dus wel indirect grillen maar dat heb je al een paarkeer gedaan dus moet wel lukken , Succes.

 
Inderdaad, even kijken wat past. Probeer de kip niet te dicht bij de briketten te zetten, dat geeft teveel stralings warmte. Maak anders even een hitteschild met een steen of wat dubbelgevouwen aluminium folie.

Dit soort vragen passen beter in de Rookkamer, ik verplaats hem even.
 
Dank voor de tips! Was al even aan het twijfelen waar ik het beste deze vraag kon uitzetten
 
Voor het afschermen van de kip had ik een R.V.S. plaatje gezaagd maar een steen of dubbel gevouwen aluminium folie werkt ook prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan