Beef en Steak

Beer can chicken op Weber Mastertouch

DvDeurzen

Vuurmaker
Vorige week voor het eerst mijn nieuwe Weber Mastertouch geprobeerd. En als eerste gerecht (hoe kan het ook anders!) "Beer can Chicken". Temperatuur netjes ingesteld en deze eigenlijk voor de gehele tijd van garen aan kunnen houden (+/- 170 graden op het rooster).

bcc3.jpg

De hele kip netjes in een zelfgemaakte rub gezet. Mijn broertje in chefkok dus die heeft me een recept gegeven die hier perfect bij paste. Vervolgens de kip op het bierblik gezet. We hadden nog een Bavaria 0.0 witbier staan. Deze werd waarschijnlijk toch niet opgedronken dus konden we deze hier perfect voor gebruiken. Natuurlijk wel eerste de helft eruit gehaald. In de kolen een pakketje Whisky snippers gelegd.

bcc1.jpg

bcc2.jpg

Na drie kwartier vol spanning te hebben gewacht het deksel voor de eerste keer open gemaakt om te kijken of alles toch wel goed ging. De kip rook al heerlijk en had een mooie kleur gekregen alleen was hij er nog niet. Dus (na een foto gemaakt te hebben) de deksel gesloten en hem nog een kwartiertje door laten garen.

bcc4.jpg

Na een uur te hebben gegaard was het tijd om de temperatuur eens te meten en in de borst was deze nog zo'n 69/70 graden dus hij had nog even nodig. Omdat de kip aan de vleugels en aan de bovenkant toch wat donker begon te worden, heb ik er toch maar een aluminiumfolie schildje overheen gelegd. Uiteindelijk na 1.25 uur de tempetuur nog een gemeten en was deze 74/75 graden in de borst. Een perfecte temperatuur om hem eraf te halen.

bcc5.jpg

Vervolgens de kip lekker opgegeten met verse frietjes. Hij was heerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar.

Mooie/lekkere bier blik kip, gefeliciteerd met je eerste sticker en welkom bij de Tokkie's.

Mooie bierblikkip, gefeliciteerd met je Tokkie

altijd lekker Kip met Friet.
Aangezien "Mijn broertje is chefkok dus die heeft me een recept gegeven die hier perfect bij paste"
ik ben wel benieuwd naar de rub? ik ben er nog niet helemaal in thuis dus ik gebruik altijd kant en klare.
zou je het recept willen delen?

lekker hoor. gefeliciteerd met je sticker

Mooi kippetje geworden
Word de volgende zonder het deksel te lichten gemaakt? 😉

Lekker chicky. Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je tokkie

altijd lekker Kip met Friet.
Aangezien "Mijn broertje is chefkok dus die heeft me een recept gegeven die hier perfect bij paste"
ik ben wel benieuwd naar de rub? ik ben er nog niet helemaal in thuis dus ik gebruik altijd kant en klare.
zou je het recept willen delen?
Zal hem nog eens vragen naar het precieze recept. Heb het niet opgeschreven. Kom ik nog op terug! 👍🏼

Welkom bij de club der Tokkies. Ziet er mooi uit.,
Recept van de rub mag je delen.

Voor de liefhebbers het recept van de rub:

10 gr gerookte paprika poeder
5 gr tandoori masala
2 gr komijn poeder
2 gr kaneelpoeder
snufje zout
mespuntje cayenne peper

Hiermee heb ik de hele kip gedaan en had ik zelfs nog de helft over. Dit was een kip van 1,4 kilo.

Nice. De tandoori masala staat nog niet in mijn kruidenkastje.
Zal hier eens naar op zoek gaan.
Merci.

Lekker hoor, gratz met tokkie!

Mooi uitgebreid verslag met als gevolg een heerlijk kippetje, gefeliciteerd met je Tok 🥳 misschien zou je jezelf ook even willen voorstellen in het voorstel topic;)

Mooi uitgebreid verslag met als gevolg een heerlijk kippetje, gefeliciteerd met je Tok 🥳 misschien zou je jezelf ook even willen voorstellen in het voorstel topic;)
Inderdaad een leuk plan!!

Terug
Bovenaan Onderaan