BasBQ
Beef en Steak

beenham met Jack Daniels glaze

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Ze waren in de aanbieding bij COOP dus we hadden er twee. De eerste ging een paar dagen geleden met een teriyakilak, die van vandaag met een kant-en-klare Jack Daniels glaze.

Deze keer had ik kokosbriketten van "Big Jeff" gebruikt, waar ik ergens anders al over heb geschreven (onder "Brandstof"). Het was een beetje een frustrerende ervaring, aangezien het leek alsof de as de briketten deed verstikken en daarom duurde het allemaal erg lang. De beenham van COOP lijkt ook een heel stuk natter te zijn dan die van AH dus bij het aansnijden werd het een grote kliederboel.

signal-2022-10-29-193110_002.jpeg
 
Wellicht een stuk vlees dat vol water/pekel gepompt is voor gewichtstoename voor verkoop.
Ik koop enkel nog vlees bij deftige beenhouwerij. Geen groot warenhuis eten meer voor mij.
 
Wellicht een stuk vlees dat vol water/pekel gepompt is voor gewichtstoename voor verkoop.
Ik koop enkel nog vlees bij deftige beenhouwerij. Geen groot warenhuis eten meer voor mij.

Het zou heel goed kunnen. Het was echt zeiknat. De volgende keer ga ik maar eens vragen bij een lokale slager (of toch maar eens zelf gaan pekelen).
 
Beenham is altijd gepekeld, dat is ook niet verkeerd, volgespoten is vervelender.
 
Terug
Bovenaan Onderaan