BasBQ
Beef en Steak

Beef burnt ends

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
413
Ik had ooit bij de online slager een sucadelap en een riblap gekocht.
Deze heb ik gister in de rub gedaan (Hardcore Carnivore Black) en op de spies gedaan.
Ideetje van een forumlid met vleugels.
20220226_172355.jpg

Op de bovenverdieping heb ik nog wat stukjes gelegd, te weinig spiezen.
20220226_172350.jpg

Na pak em beet 2,5 uur een bbqsausje + boter + basterdsuiker opgedaan en toen weer een paar uur.
Eraf gehaald, gerust en geproefd.

20220226_223235.jpg


Wat een taaie meuk zeg. Ze waren allemaal rond 96C, dus ja. Ik weet het niet. Een complete fail.

Wat wel goed is gegaan :
Screenshot 2022-02-27 113629.png

Vanaf ongeveer 1800 tot aan 2200 vrij stabiel gehouden (113C), gewoon eng. (zaterdag 17.21 begonnen en gewoon door laten gaan tot vancohtend).
Geen Flameboss, 1 wokkeltje ergens in het midden gedumpt, met een kleine 2 kilo acacia (van bbq flavour) en een waterpan.
De onderste schuif, iets minder dan de smoke-stand en de bovenste schuif op 3 mm open.

Ik vermoed dat de spike in temp NA 22.21 komt omdat er geen vlees meer in de Weber zit.

Anyways, iemand verbeterpunten voor de beef burnt ends? Welk vlees moet ik gebruiken? Ik hoor het graag.
 
Ik heb ze zelf tot nu toe van frikandellen en buikspek gemaakt. Valen altijd erg in de smaak.
Ik maak ze altijd in drie stappen(recept op site Noskos) heb je de bak wel afgesloten toen je er suiker en roomboter bij deed? Ik voeg er ook nog honing aan toe. De BBQ saus doe ik in de derde stap erbij onafgedekt.
 
Ik heb ze zelf tot nu toe van frikandellen en buikspek gemaakt. Valen altijd erg in de smaak.
Ik maak ze altijd in drie stappen(recept op site Noskos) heb je de bak wel afgesloten toen je er suiker en roomboter bij deed? Ik voeg er ook nog honing aan toe. De BBQ saus doe ik in de derde stap erbij onafgedekt.
Buikspek gedaan check.
Frikandellen niet gedaan.
Bak was afgesloten check.
Ipv honing die ik bbq saus. Is in principe genoeg stoofvocht, lijkt me
 
Het zou best eens kunnen zijn dat je de verkeerde schnitt vlees hebt voor burnt ends.
Bij het rund gebruiken normaal gesproken brisket point en dan vooral grainfed omdat het anders mission impossible is.
Noskos heeft daar een mooi filmpje van gemaakt.

 
Is mij ook nog niet gelukt dus ik lees met interesse mee welke tips er gaan komen…

Vorige week dikke stooflap 2 uurtjes rook gegeven en daarna ingepakt met runderfont tot een temp van 97 graden. Daar blokjes van gesneden en in een bakje met bbqsaus terug gelegd tot ze er prachtig uitzagen….. maar wel nog steeds taai 😩
 
Het zou best eens kunnen zijn dat je de verkeerde schnitt vlees hebt voor burnt ends.
Bij het rund gebruiken normaal gesproken brisket point en dan vooral grainfed omdat het anders mission impossible is.
Noskos heeft daar een mooi filmpje van gemaakt.

Bedankt voor de link.
Ik maakte de "poor mans" burnt ends, dus zonder de brisket maar van chuck.

Eens kijken of ik een brisket flat op de kop kan tikken. Wordt vervolgd.
 
Bedankt voor de link.
Ik maakte de "poor mans" burnt ends, dus zonder de brisket maar van chuck.

Eens kijken of ik een brisket flat op de kop kan tikken. Wordt vervolgd.
Voor de burnt ends heb je de point nodig. De flat zal (waarschijnlijk) te mager zijn.
 
Te mager vlees waarschijnlijk maar wel leuk dat je dit proces met ons wilde delen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan