BasBQ
Beef en Steak

BCC eerste keer

 

Bart Zwaneveld

Tondelzoeker
Berichten
3
Vers bij de slager op kunnen halen, een mooi biologisch kippetje

20200523_155118.jpg


Daarna in een rub gezet en de kip gevuld me verse kruiden
20200523_155726.jpg


De pootjes toch maar even inpakken in Alu folie en daarna op de Kamado. Eerst roken met Eikenhout 1 uurtje en daarna verder afgaren tot de borst op 75 graden was en de dijen op 79 ( de eters waren wat panisch voor salmonella) op 160 graden gedurende 1,5 uur. Om de 20 minuten nog gesprayed om het uitdrogen te voorkomen en nog een beetje crisp aan de huid te geven. Na 1,5 uur zag het er uit zoals hieronder.
20200523_192722.jpg


Samen met zelfgemaakte gerookte BBQ saus was dit toch wel een mooi zaterdagje


20200521_150155.jpg


Het uitbenen was nog even proberen en onwennig, maar toch was het een smakelijk resultaat! Ben benieuwd of jullie het nog anders zouden doen
 
Laatst bewerkt:
Die staat er mooi op, welkom bij de Tokkies.
 
Lekker chicky.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Ziet er heerlijk uit gefeliciteerd met je tokkie

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Ik zou iig een foto van de kip op de BBQ hebben gepost ;)
Gefeliciteerd met je lekkere maaltje en je Tokkie :D
 
Oei, foei geen foto van de kip op de BBQ. Heeft mij ook mijn sticker gekost hahaha.

Nee maar serieus, hij ziet er heerlijk uit! Eerst roken ga ik de volgende keer ook eens proberen!
 
Lekker bezig! Lust ik wel :)
(Toevallig ook nog een aktie foto waarbij hij op de bbq ligt/staat?)
 
Dank voor de leuke Berichten, Ik was vergeten een plaatje te schieten van de pose in de BBQ;) Maar eters waren zeer tevreden dus ik neem aan dat het nog wel een keer gemaakt gaat worden.
 
Lekker kippetje hoor niks mis mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
( de eters waren wat panisch voor salmonella)

En héél terecht, als tiener een keer opgelopen op een school BBQ en da's echt geen pretje (zoveel jaar na dato nog vers in het geheugen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan