BasBQ
Beef en Steak

Bbq voor op de camping

royke

Kooltjesharker
Berichten
169
Ik weet het, het is vloeken in de kerk!
Maar door steeds meer een verbod op een kolen bbq ben ik geneigd om
Naar een gas bbq te gaan. Jammer voor mijn o zo fijne wga.
Nu moet deze toch wel portable blijven voor de caravan. Nu heb ik de weber q1200 of de napoleon travel q285 op het oog. Prijs is gelijk.
De napoleon is groter en zwaarder, heeft wel 2 branders voor indirect te bbqen, weber maar 1 dus voor indirect moet jewat kunstjes uithalen. Deze is welles waar stukke lichter in gewicht. Ze hebben allebij de zelfse bouwkwaliteit en gietijzere rooster.

wie o wie heeft er ervaring mee ofweet je nog andere merken en goeiegas bbq? Ik hoor het graag.
 
Er zijn toch ook WGA`s op gas (y)
 
Klopt! En ook betaalbaar.. alleen hoe goed is die? Hoe hard gaat de brander? Voor low en slow heb je lage temp nodig...De wga gas versie is voornamelijk gebaseerd op de cartouce systeem (kleine gasflesje) ik hebbop de caravan een snel koppeling voor gasaansluiting dus aansluiten is zo gebeurd.
 
Voor de wga op gas is ook een verloopje beschikbaar voor een grotere aansluiting ;)

Daarnaast kun je ipv het rooster dat je bij de gas WGA krijgt, vervangen door een regulier rooster in combinatie met een flavorizer bar (via internet uit Duitsland dacht ik).
 
Je hebt ook een cobb op gas.
 
Cobb ken ik wel, werkt met kokos briketten. Ook die worden niet toegestaan... anders kan ik ook wel kokos bruketten in de wga doen..
Nee koet echt een gasser worden en een con is te klein wil ook graag indirect


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb hem in frankrijk mogen gebruiken met de cobble stone briket omdat het gezien werdt als geen open vuur, maar wellicht is het niet geschikt voor de toepassing die je wil,
 
Cobb ken ik wel, werkt met kokos briketten. Ook die worden niet toegestaan... anders kan ik ook wel kokos bruketten in de wga doen..
Nee koet echt een gasser worden en een con is te klein wil ook graag indirect


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
je hebt ook een cobb op gas
 
Klopt
Hij is ook op gas.

Ben vandaag bij de grote kampeer winkel
In schijndel geweest. Heb ze daar gezien, cobb,weber en napoleon. En heb vandaag dr napoleon travel q 285 aangeschaft.
Ja hij is best van formaat maar kan er ook lekker op indirect en low en slow. Maar door de smokebox ook op roken..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Je hebt ook een cobb op gas.
je hebt ook een cobb op gas
Volgens mij is er ook een cobb op gas :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Ik ben fan van weber, dus gewoon WGA gas nemen.
Dat ding is niet voor niets zo populair, echt niet alleen maar om de kolen versie.
Lees nu dat je al iets moois gevonden hebt, lijkt een prima keus.
napoleon is flink aan de weg aan t timmeren.
 
Ik heb vorig jaar een WGA op gas gekocht, maar is niet te vergelijken met de kolen versie. Er zit een heel apart Emaille rooster bij. Heb er in Duitsland Flavor bars bij gekocht. Ook een normaal wga rooster gekocht dus was best een verbouwing die bijna net zo duur was als de gas WGA zelf. Had dit gedaan omdat de WGA wel erg makkelijk in de auto past.

Was dat allemaal geen issue had ik zeker voor de Napoleon gegaan. 2 branders toch wel erg handig. Succes met je keuze en fijne vakantie alvast.
 
Ja daar zat ik bij de wga dus ook mee.. en bij de normale weber q1200 heeft voor het zelfde geld 1 brander.. en de ruimte was voor ons niet het probleem. We hebben in de caravan een zogenoemde garage waar die inpast. En de auto kofferbak die ik nooit weet te beladen omdat we niet zo veel spullen (zooi) mee sjauwen.. tja de napoleon is wel aardig aan de maat.. ben benieuwd hoe die gaat bevallen..

Bedankt! En het kamperen gaat zeker wel
Goedkopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan