BasBQ
Beef en Steak

Bavette rollade

 
 

TastyTom

Pitmaster
Berichten
582
Hoi allemaal,

Gisteren een rollade van bavette gemaakt op de kamado.
Het begon met een mooi stuk bavette van 800gram wat ik in de vriezer had liggen. Het stuk was vrij dun en daardoor kwam het idee om een rollade te maken. Na diverse inspiratie draadjes hier op t forum was ik overtuigd.

Aanvankelijk nog wat twijfels over de vorm en de draadrichting van het stuk vlees. Hierdoor kwam de kracht van het forum voor mij als nieuw lid echt mooi van pas: ik had een draadje aangemaakt met wat hulp vragen, en binnen een paar uur al mijn vragen en tips gekregen van jullie. Bedankt!

Producten
800gr bavette
Bakje kastanje champignons
Klein zakje spinazie
Handje hazelnoten
Twee teentjes knoflook
Twee lente-uitjes klein gesnipt
Truffeltappenade

Bereiding:
Champignons in kleine blokjes en even aanbakken en het vocht laten verdampen
De spinazie aangezet en daarna in stukjes gehakt
Uitje knoflook even meebakken
Hazelnoten klein hakken

de bavette platslaaan en insmeren met tapenade
Daarna de vulling verdelen en oprollen

wat zelf verzonnen knoopjes met slagerstouw

BBQ:
150 graden indirect
Na +/-45 minuten zat ik rond de 55 graden.
Kerntemperatuur is lastig te bepalen want je weet niet of je de vulling prikt of het vlees

Daarna nog even de kamado opgestookt en rondom de bavette kort gegrild.

Pasta en gegrilde groenten erbij. En natuurlijk niet te vergeten een goeie rode wijn.

Smaakte heerlijk!

456DD8F4-5AB8-4CEA-A36A-A6FB3514327E.jpeg


54F46D40-9ED2-4709-AE7A-1FF84790CB24.jpeg


D52463E2-1192-4203-9C99-EC35496C4A6C.jpeg


6090EECB-174E-4F8C-AB3E-4EC554D40D08.jpeg


801FC488-C9E6-4543-BD2D-27C4241DA48F.jpeg


27712FDF-E153-4FBF-B07D-255CCCBBA858.jpeg


E222B64C-CA87-42C9-BBDA-C4AC4417F093.jpeg


2913F210-466D-484D-931D-0ED0419F04F6.jpeg


8720BC6F-6A80-414D-93DB-36C2DB8CC81C.jpeg
 
Wat een mooi recept! Leuk! Dank voor de inspiratie.
 
Ik vind hem heel mooi en netjes gemaakt! Het oog wilt ook wat en dat is je volledig gelukt! Lekker combi ook met de spaghetti en gegrilde groenten!
 
Kijk dit bedoelen we dus met een uitgebreide reportage, en wat voor 1, super.
Prachtig weergegeven, het water loopt me in de mond, prachtige garing. Mooi bordje.
 
Mooie reportage met prima beschrijving 👌🏻 ziet er uit als een heel smakelijk bordje!
Die rode wijn heeft een prachtige kleur, en een 2015 mag gerust een vintage heten 🍷(ik ben geen kenner, maar ben sinds een ruim jaar wel echt rode wijn gaan waarderen!)
 
Laatst bewerkt:
Wat een top reportage! Het eindresultaat mag er ook zeker wezen.
 
Deze was uit 2015. Overigens nu bij Gall en Gall tweede halve prijs. Sla je slag!

Mijn exemplaar was overigens meegenomen van de bron in Zuid Afrika;) (y)
Aha, een beetje met een scheel oog gekeken.... Momenteel liggen er nog aardig wat vloeibare souvenirs uit Toscane te wachten om gezelschap te bieden aan een mooi stuk vlees, dus even niet te veel inkopen.

Vorig jaar ook in RSA geweest, de wijnen van Groot Constantia vonden wij erg lekker! Maar helaas niet aangedurfd om een aantal flessen in onze koffers te proppen, kosten hier een veelvoud.
 
Kijk dat zijn de reportages waar we van houden. Lekker veel plaatjes. En een heel mooi gemaakte rollade. Mooie uitvoering.
Spaghetti aglio e olio met een heerlijke bavette rollade met truffel als basis is een gouden combi. Mooie rode wijn er bij super. Je zult het in Italië waarschijnlijk nooit aantreffen. Maar daar trekken we ons lekker niks van aan
Jullie heen lekker zitten smullen, TOP
 
Schitterende reportage met een heerlijk eindresultaat.
Ziet er restaurant waardig uit. Had graag aangeschoven.
 
Schitterende maaltijd dit, dat moet genieten zijn geweest en die kanonkop is gewoon een hele mooie wijn, sprak zij uit ervaring als ex Gall medewerkster😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan