BasBQ
Beef en Steak

Bavette in ketjap en meer lekkers

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Omdat ik nog wat BBQ in te halen had. Heb ik weer wat lekkers zitten maken op de Q. PitmasterX inspireerde mij met zijn Ketjap manis steak. Allen ben ik een eenvoudige jonge en gebruik geen exclusief rund of steak maar gewoon een bavette. Verder aten we er gerookte aardappelsalade bij. Smoked BBQ beans, witlof salade met uitgebakken zwoerd. En dan nog eens heerlijke s'mores na. Hierbij de foto's

Eerst het vlees in de marinade zetten

VfVQKLPh.jpg


Boontjes in de schaal en aardappels op de Q

M8gdc9Sh.jpg


qEF7C1Ah.jpg


Aardappeltjes klaar. Konden ze van de Q om af te koelen. en vervolgens in de salademix van Noskos.

F5htLa1h.jpg


4PM2PEoh.jpg


Bonen bleven mooi staan en het vlees ging er bij. Kon zo mooi nog wat rook opnemen. Restant van de marinade in een pannetje gedaan. Beetje ketchup er bij en op de Q in laten koken voor later.

nVYuwqnh.jpg


Eindelijk even tijd om wat lekkers te kunnen nuttigen.

AJYMcT3h.jpg


Biertje was op. Nu had ik mooi even tijd om de witlofsalade te maken.

jbZqTslh.jpg


Vlees had ondertussen mooi wat rook op kunnen nemen. En was klaar om wat grilstrepen te krijgen.
Netjes op de plank rusten en aansnijden maar.

kTBLA75h.jpg


1i4Pjx3h.jpg


sbSNPPAh.jpg


Bordje opmaken en lekker gaan eten.

opGXvuMh.jpg


Dat was smullen geblazen. Echt een aanrader.
Nu kwam het feest voor de kindjes (en papa natuurlijk ook :cool: ) de s'Mores in de skillet.

qIAadyZh.jpg


NA54iH6h.jpg


nYME4KHh.jpg


Zo dan, dat was weer een lekker avondje BBQ. We hebben weer zitten genieten met z'n allen. Gaan we zeker vaker doen.

Bedankt voor het lezen en kijken
Bram.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk, bij het toetje was ik helemaal verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekker hoor
 
Pff dat ziet er vreselijk lekker uit zeg. Wauw

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Je noemt het misschien simpel maar het ziet er verrukkelijk uit. Van welk merk is je braadslee? Zit al een tijdje te azen op eentje
 
Wauw. Allemaal lekkere gerechten van de bbq. Top gedaan.
Zag die bonen en kreeg gelijk trek. Die zijn zo lekker. Is alweer te lang geleden.

PS
Sta je nou niet jezelf suf te schrobben op de skillet na dat toetje, of heb je daar personeel voor
 
Je noemt het misschien simpel maar het ziet er verrukkelijk uit. Van welk merk is je braadslee? Zit al een tijdje te azen op eentje

TNX kerel.
De braadslee is van Ikea. Dit is het kleinste model. Ik heb ook de grootse. Daar zit een rekje in. Er is nu ook een tussen model. Die schijnt ook een rekje te hebben. Daar ben ik al tijden naar op zoek. Ook mijn ovenschalen voor de Q komen van de Ikea. Die houden het nu al enkele jaren uit. En ik krijg ze nog steeds schoon ook
 
Wauw. Allemaal lekkere gerechten van de bbq. Top gedaan.
Zag die bonen en kreeg gelijk trek. Die zijn zo lekker. Is alweer te lang geleden.

PS
Sta je nou niet jezelf suf te schrobben op de skillet na dat toetje, of heb je daar personeel voor

Skillet was wonderbaarlijk snel schoon. Onder de marshmello’s zat ook nog een laagje chocolade. Miss dat die choco mijn redding was hahaha. Pan ondergedompeld in bloed heet water. En dan aantal keer met de afwasborstel er oven en klaar. Daarna wat olie er op en in de Q gedaan die aan het afkoelen was. Pannetje weer klaar voor actie
 
Man man man, wat een maaltijd! Top gedaan, baked beans is sowieso +1. Inhaalslag gemaakt hoor .
 
TNX kerel.
De braadslee is van Ikea. Dit is het kleinste model. Ik heb ook de grootse. Daar zit een rekje in. Er is nu ook een tussen model. Die schijnt ook een rekje te hebben. Daar ben ik al tijden naar op zoek. Ook mijn ovenschalen voor de Q komen van de Ikea. Die houden het nu al enkele jaren uit. En ik krijg ze nog steeds schoon ook

Thanks! Die was ik in mijn zoektocht al tegengekomen. Zijn die dik genoeg? Ik lees bij verschillende rvs braadsledes die goedkoop zijn dat ze erg dun zijn en krom trekken :ROFLMAO:
 
Thanks! Die was ik in mijn zoektocht al tegengekomen. Zijn die dik genoeg? Ik lees bij verschillende rvs braadsledes die goedkoop zijn dat ze erg dun zijn en krom trekken
Ik heb hem vd Hema. €8,- volgens mij. Paste exact op de weber 57. Deze doet al jaren zijn werk en ziet er nog steeds goed uit.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Thanks! Die was ik in mijn zoektocht al tegengekomen. Zijn die dik genoeg? Ik lees bij verschillende rvs braadsledes die goedkoop zijn dat ze erg dun zijn en krom trekken :ROFLMAO:

Ik schuif ze zo nu en dan ook boven het vuur. Vooral als ik iets van groentes aan het stoven ben. Even de boter sneller smelten en de uitjes wat fruiten. Gaat prima. Heb deze dingen nu ruim 3jr in gebruik. De grote gebruik ik vooral om te marineren en droog te pekelen. Voor op de BGE L is ie net te groot. Op de weber past hij prima. Vandaar de wens voor het tussen model.
 
Lekker Bram! Net als met schoolwerk mag je trouwens ook gewoon vooruit werken met BBQ hoor... dan kom je niet meer achterop. Ik geniet enorm van deze bijlesjes van je!

Bavette met ketjap marinade... jippie!
 
Ik schuif ze zo nu en dan ook boven het vuur. Vooral als ik iets van groentes aan het stoven ben. Even de boter sneller smelten en de uitjes wat fruiten. Gaat prima. Heb deze dingen nu ruim 3jr in gebruik. De grote gebruik ik vooral om te marineren en droog te pekelen. Voor op de BGE L is ie net te groot. Op de weber past hij prima. Vandaar de wens voor het tussen model.

Klinkt goed. Wendy zal blij zijn dat ik een bezoek aan de blauwe reus wil brengen. Ik weet nu al dat we dan niet weg gaan met alleen een braadslee :rolleyes:
 
Lekker Bram had ik allemaal gelust


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Dat ziet er allemaal erg lekker uit.
Behalve de witlof, brrrrrr daar hou ik echt niet van :p
 
Was de Bavette smakelijker door de ketjap?

Zeker weten. Vooral de marinade die ik samen met wat ketchup had ingekookt. En als sausje had gebruikt. Dat was erg lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan