BasBQ
Beef en Steak

Bavette en verse patat

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
het is lekker weer en het is weekend. Dus lekker voor mijn meissie en mezelf wat nieuws uitproberen.
Bavette, gerubt met Santa Maria steak seasoning van de oakridgeboys.
Aardappels geschilt en door de patatsnijder gehaald, hier wat zonnebloemolie en zout over gedaan.

IMG_3892.jpg


IMG_3893.jpg


IMG_3894.jpg


het ligt er net op, dus wordt vervolgt
 
Ben benieuwd naar de friet
 
Gerard777 zei:
Ben benieuwd naar de friet

ja, ben ik ook heel erg benieuwd naar, ik heb al meerdere draadjes gezien met patat, ik denk nu ben ik aan de beurt.
Heb a in de gaten dat we eerst vlees eten en daarna, veel laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de patat
 
Lekker bezig! Mijn aardappel wedges van de week, onder de kip, waren na ruim een uur nog niet gaar, een paar gingen wel, de rest was hard. En dan staat mijn luchtschuif bij grillen gewoon lekker open, dus goed heet. Ik denk dat ze zo'n 5 kwartier tot een anderhalf uur wel nodig hebben.
 
ik ben er ook bang voor, het vlees heb ik al even in de alu folie, dus dat gaan we nu maar vast eten, patat wat later als het klaar is  :)
 
Piepers zijn best lastig op de barbecue
 
de bavette was echt heerlijk, vol van smaak en enorm sappig.
De patat kwam later maar had hem toch nog zeker een kwartier lnger moeten laten liggen.

IMG_3899.jpg


IMG_3900.jpg


mooi rose, en heerlijk sappig.

IMG_3901.jpg


patat had langer gemogen, maar had de bbq ook maar op 140 graden C. dat is te weinig voor de patat, dus een volgende keer toch maar 2 bbq's opstoken

bedankt voor het kijken
 
Die bavette ziet er lekker uit, de friet wat minder. ;)

Er is een reden dat ik altijd de frietpan achter de hand houd als ik wat nieuws probeer! 8)
 
Gelukkig was het belangrijkste gelukt, het vlees!
 
Ik doe ook eigenlijk altijd mijn aardappels gewoon op het gas of in de oven. Je zit altijd te rommelen met verschillende temperaturen.
 
noskos zei:
Je zit altijd te rommelen met verschillende temperaturen.
Dat maakt het idd lastig. Vind wel dat je de aardappeltjes er beter (iets) te lang op kunt laten liggen dan te kort. Daarom doe ik ze er ook altijd nogal vroeg bij. Mochten ze dan toch al eerder gaar zijn, haal ik ze er dan eerder af dan het vlees en hou ze warm tot het vlees ook gereed is.
 
was weer een leerschool met de aardappelen.
Maar geef het niet zomaar op, ga ik nog wel een keer proberen
 
wel een handig val niet door mijn roostermatje dat ik daar zag Leo. Wat is
dat voor iets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan